جانشین رئیس پلیس راهور فراجا:

سرعت غیر مجاز بیشترین علت تصادفات در سفرهای نوروزی/ رانندگان به ازای هر دو ساعت رانندگی، ۱۵ دقیقه استراحت کنند

سردار حسینی گفت: توصیه می‌کنیم رانندگان علاوه بر اینکه لازم است قبل از حرکت، استراحت کافی داشته باشند؛ باید در مسیر‌های طولانی، به ازای هر دو ساعت رانندگی، ۱۵ دقیقه در پارکینگ‌های مجاز و استراحتگاه‌های ایمن استراحت کنند.
کد خبر: ۵۸۰۲۵۶
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۳ - 25March 2023

سرعت غیر مجاز بیشترین علت تصادفات در سفرهای نوروزی/ رانندگان به ازای هر دو ساعت رانندگی، ۱۵ دقیقه استراحت کنندبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، سردار «سید تیمور حسینی» جانشین رئیس پلیس راهور فراجا درگفت‌وگویی تلویزیونی اظهار داشت: با توجه به مسدود بودن جاده چالوس و آزادراه تهران-شمال، ترافیک در محور قزوین-رشت سنگین است و در محور فیروزکوه و هراز، تردد روان است.

سردار حسینی با عنوان این مطلب که شاهد تردد روان خودرو‌ها در سایر محور‌های مواصلاتی کشور هستیم، افزود: با توجه به پایان موج اول سفر‌های نوروزی و آغاز موج دوم مسافرت‌ها، احتمال تشدید ترافیک در محور‌های پرتردد دور از انتظار نیست.

جانشین رئیس پلیس راهور فراجا همچنین با اشاره به هشدار هواشناسی برای در پیش بودن برف و باران، گفت: به رانندگان توصیه می‌کنیم حتماً در جاده‌های لغزنده، با سرعت مطمئنه حرکت کنند تا حادثه‌ای پیش نیاید.

وی با عنوان این مطلب که نسبت به ابتدای طرح نوروزی تعداد تصادفات و آمار کشته شدگان کمتر شده است، افزود: رانندگان در این مدت بیشتر قوانین را رعایت کرده‌اند و به توصیه‌های پلیس توجه کافی داشته‌اند و رسانه‌ها نیز اطلاع‌رسانی خوبی داشته اند.

این مقام انتطامی ادامه داد: بیشترین علت تصادفات در سفر‌های نوروزی سرعت غیرمجاز، عدم توجه به جلو، خستگی و خواب آلودگی است.

سردار حسینی گفت: ما در مرحله بازگشت از دور اول سفر‌های نوروزی هستیم و بر اساس تجارب سال‌های قبل بیشترین علت تصادف در این بازه زمانی، خستگی است.

وی افزود: توصیه می‌کنیم رانندگان علاوه بر اینکه لازم است قبل از حرکت، استراحت کافی داشته باشند؛ باید در مسیر‌های طولانی، به ازای هر دو ساعت رانندگی، ۱۵ دقیقه در پارکینگ‌های مجاز و استراحتگاه‌های ایمن استراحت کنند.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار