ادامه طغیان در ارتش تل‌آویو؛

پیوستن ده‌ها سرباز به موج اعتراضات نیرو‌های ذخیره رژیم صهیونیستی

در ادامه بحران در ارتش رژیم صهیونیستی، برای نخستین‌بار ده‌ها سرباز ارتش به برنامه نتانیاهو در تضعیف قوه قضائیه اعتراض و آن را دیکتاتوری توصیف کردند.
کد خبر: ۵۸۰۳۱۳
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۹ - 26March 2023

ادامه طغیان در ارتش تل‌آویو؛ پیوستن ده‌ها سرباز به موج اعتراضات نیرو‌های ذخیرهبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، یک روزنامه صهیونیستی درباره قصد ده‌ها سرباز در ارتش رژیم صهیونیستی برای سرپیچی از خدمت نظامی در واکنش به پافشاری «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر این رژیم بر طرح جنجالی اصلاحات قضائی، علی‌رغم تظاهرات‌های گسترده در فلسطین اشغالی هشدار داد.

روزنامه «یدیعوت آحارانوت» نوشت که این سرباز‌ها که اصلاحات قضایی مورد نظر نتانیاهو را اقدامی برای به حاشیه راندن دستگاه قضایی و تبدیل شدن به یک نظام دیکتاتوری می‌دانند، بر ضرورت توقف این پروسه تاکید دارند.

۱۷ سرباز از تشکیلات ارتش رژیم صهیونیستی با انتشار ویدئویی، نارضایتی خود را از قوانین به حاشیه راندن سیستم قضایی ابراز و تاکید کردند که برای حفاظت از یک رژیم دیکتاتوری در ارتش ثبت نام نکرده‌اند.

به نوشته یدیعوت آحارانوت، این نخستین‌بار است که سربازان نظامی ارتش به موج اعتراضات در صفوف نیرو‌های ذخیره می‌پیوندند و با وجود آن‌که اعلام نکردند که از انجام وظایف محول شده خودداری خواهند کرد، اما به هر ترتیب، این اقدام «خطرناک و بی سابقه» است.

کابینه رژیم صهیونیستی به ریاست نتانیاهو در چهارم ماه ژانویه سال جاری میلادی طرحی برای اصلاح نظام قضایی این رژیم ارائه کرد. نتانیاهو که از سال‌ها پیش به اتهام فساد، رشوه و خیانت در امانت تحت محاکمه قضایی قرار دارد، بنا دارد با آنچه آن را «اصلاح نظام قضایی» نامیده، از محاکمه فرار کند؛ امری که موجب آغاز موج گسترده‌ای از اعتراضات داخلی علیه او شد و با وجود گذشت ۱۲ هفته از آغاز اعتراضات، همچنان در حال افزایش و گسترش است.

روند اعتراضات به سیاست‌های بنیامین نتانیاهو مدتی است به درون نهاد‌های نظامی و امنیتی نیز کشیده شده و روز به روز گسترده‌تر می‌شود و تاکنون صد‌ها افسر و خلبان و نظامی از نیرو‌های ذخیره ارتش در بخش‌های مختلف زمینی، دریایی و هوایی اعلام کرده‌اند که دیگر حاضر به خدمت نظامی نیستند.

کار به جایی رسید که «یوآف گالانت» وزیر جنگ رژیم موقت صهیونیستی هفته پیش کابینه بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر این رژیم را تهدید به استعفا کرد و گفت اگر کابینه، به صورت یکجانبه، تغییرات مربوط به دستگاه قضایی در این رژیم را عملی کند، استعفا خواهد کرد.

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها