معرفی کتاب؛

«اسیر اسرائیل» از برخورد صهیونیست‌ها با اسرا می‌گوید

کتاب «اسیر اسرائیل» روایت مستند یکی از نیروهای حاج احمد متوسلیان است که در سفر به لبنان به اسارت صهیونیست‌ها در آمده است.
کد خبر: ۵۸۰۳۹۱
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۱:۴۸ - 27March 2023

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، کتاب «اسیر اسرائیل» زندگی‌نامه و خاطرات شهید داوود حنیفه از یاران و همراهان حاج احمد متوسلیان در سفر به لبنان است که به اسارت صهیونیست‌ها در آمد بوده است.

این حکایت، مربوط به کسی است که سال‌ها رو در رو در مقابل صهیونیست‌ها مبارزه کرده و قسمتی از جوانی خود را در زندان‌های آن‌ها سپری نمود و به خوی شیطانی آن‌ها کاملاً واقف است. او ندای حضرت امام را در مورد مظلومیت قدس شریف شنید. در خط مقدم مبارزه با صهیونیست‌ها قرار گرفت؛ سپس، وقتی‌که دید مبارزان فلسطینی رهبری واحد نداشته و اسیر دست صهیونیست‌ها هستند، به ایران بازگشت و پس از آزادی خرمشهر، بار دیگر همراه با حاج احمد متوسلیان به سوریه و لبنان رفت.

«اسیر اسرائیل» کوتاه از برخورد صهیونسیت‌ها با اسرا می‌گوید

وقتی حاج احمد متوسلیان با نیروهای خود راهی لبنان بود، یکی از پاسداران که مترجم عربی بوده و مدتها در لبنان و سوریه در کنار نیروهای مقاومت جنگیده بود را با خود همراه کرد.

داود حنیفه این رزمنده و دلاور شجاع، مدتها با نیروهای ایرانی همراه بود و به نیروهای سوری و لبنانی، نحوه شناسایی و مواجه با دشمن را آموزش می داد. او مترجم فرماندهان ایرانی هم بود‌.

در یکی از شناسایی ها وارد مواضع اسرائیلی ها شد. یکباره صدای رگبار و … دیگر کسی از داود خبری نداشت. بنیاد شهید او را به عنوان شهید مفقود الجسد معرفی کرد.

شانزده ماه بعد بچه‌های اطلاعات لشکر، آماده عملیات خیبر بودند. یکباره در حسینیه دوکوهه کسی را دیدند که … داود بود داود حنیفه!؟ اما …

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها