معرفی کتاب؛

«چهره‌های خاک‌آلود»

کتاب «چهره‌های خاک‌آلود»، خاطرات چهار شهید دانشگاه علوم اسلامی رضوی را روایت می‌کند.
کد خبر: ۵۸۰۶۱۲
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۱ - 29March 2023

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، کتاب «چهره‌های خاک‌آلود» از مجموعه مجاوران خورشید، یادنامه شهدای طلبه دانشگاه علوم انسانی رضوی دربرگیرنده خاطرات شهیدان «محمد مرادی‌فرد»، «رضا مرادی زرمهری»، «علیرضا یزدی» و «محمدقاسم طالبی شورکی» را به صورت داستانی روایت می‌کند.

این کتاب که در برگیرنده خاطرات خانواده، دوستان و همرزمان این چهار شهید والامقام است، به قلم «طیبه مزینانی» به رشته تحریر درآمده و با حمایت آستان قدس رضوی توسط انتشارات «به‌نشر» منتشر شده است.

طیبه مزینانی در یادداشتی به جای مقدمه کتاب «چهره‌های خاک‌آلود» آورده است: کسی نبود. اگر هم بود، یا دل حرف زدن نداشت یا از یادش رفته بود چه خاطره‌هایی با عزیزش دارد یا ما به او دسترسی نداشتیم. به همین دلیل، خاطره‌های کمی از شهیدان علیرضا یزدی، محمد مرادی‌فرد، رضا مرادی‌زرمهری و محمدقاسم طالبی شورکی به دست آوردیم و ناچار شدیم خاطره‌های مربوط به این چهار شهید والامقام را در یک جلد بگنجانیم.

بخشی از کتاب

خاطره‌ای با عنوان «نور شهادت» در خصوص شهید «رضا مرادی زرمهری» به روایت هادی افشاری:

رضا دلبسته دنیا نبود. برای مال دنیا ارزشی قائل نبود. شاید این خصوصیت در خیلی از رزمنده‌ها وجود داشت اما من این وابسته نبودن را در رضا به چشم دیده بودم. یک روز نزدیک حرم مطهر امام رضا علیه‌السلام با او برخورد کردم که چشمم به کیف جدیدش افتاد. گفتم: «چه کیف خوبی خریده‌ای! چقدر قشنگ و جادار است!» همان لحظه، کتاب‌هایش را از داخل کیفش بیرون کشید و کیف را به من داد و گفت باشد برای تو. من لازمش ندارد»

کتاب‌هایش را زیر بغلش زد و بی‌توجه به اصرارهای من که می‌گفتم «فقط تعریف کردم؛ لازم ندارم»، خداحافظی کرد و رفت.

چهره سبزه‌ای داشت که وقتی زیاد کار می‌کرد و سختی می‌کشید، سیاه می‌شد و از شدت تیره بودنش می‌شد مقدار سختی کشیدنش را فهمید.

عملیات بدر، میمک، کربلای ۴، کربلای ۵ و کربلای ۸ با هم بودیم. رضا همیشه آرام بود و لبخندی خاص روی لبش داشت. آن سختی و مشقتی را که گفتم در چهره‌اش می‌شد دید، در عملیات میمک به وضوح دیدم.

کتاب «چهره‌های خاک‌آلود» با شمارگان ۵۰۰ نسخه در ۱۰۴ صفحه در قطع رقعی در سال ۱۴۰۱ به زیور طبع آراسته شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار