کتاب «هادیان الهی و حکومت‌های دینی در طول تاریخ بشر» منتشر شد

کتاب «هادیان الهی و حکومت‌های دینی در طول تاریخ بشر» توسط انتشارات درسا قلم منتشر شد.
کد خبر: ۵۸۰۵۸۷
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۴ - 28March 2023

کتاب «هادیان الهی و حکومت‌های دینی در طول تاریخ بشر» منتشر شدبه گزارش دفاع‌پرس از ساری، همزمان با فرا رسیدن بهار طبیعت و تقارن آن با بهار قرآن کتاب «هادیان الهی و حکومت‌های دینی در طول تاریخ بشر» به قلم «عین‌اله اسماعیلی‌پور استخرپشتی» به زیور طبع آراسته و توسط انتشارات درسا قلم منتشر و روانه بازار نشر شد و در دسترس فرهیختگان و علاقه‌مندان حوزه کتاب و کتابخوانی قرار گرفت.

این مجموعه ارزشمند در راستای ترویج معارف دینی و علوم قرآنی و سیره‌ی انبیاء (ع) و امامان معصوم (س) و تاریخ بشریت از ابتدای خلقت تا کنون در دو فصل و هشت بخش گرد‌آوری شد.

در فصل اول به موضوع هادیان الهی در طول تاریخ بشر می‌پردازد که این فصل از ۵ بخش تشکیل شده است. در بخش اول به مبحث زمین قبل از هادیان الهی یعنی دوران قبل از هبوط حضرت آدم (ع) بر روی کره زمین و در بخش دوم به گروه اول هادیان الهی یعنی دوران نبوت انبیاء اشاره دارد که در این بخش اسامی ۱۵۰ پیامبری که نامشان در قرآن کریم و سایر کتب مقدس و منابع دینی ذکر شده است پرداخته می‌شود.

در بخش سوم به گروه دوم هادیان الهی یعنی دوران امامت امامان معصوم (ع) تا قبل از غیبت امام زمان (عج) می‌پردازد که در این بخش به معرفی امامان معصوم (ع) و خلفای آن دوران و نیز مدت زمان امامت و مشکلات پیشروی امامان معصوم اشاره می‌شود.

همچنین بخش چهارم گروه سوم هادیان الهی یعنی دوران مرجعیت دینی است که در این بخش بعد از غیبت صغرای امام زمان (عج) به معرفی نوابی که رابط بین امام زمان (عج) و شیعیان بودند پرداخته می‌شود و همچنین بعد از غیبت کبرای امام زمان (عج) به معرفی مجتهدین معروف از سده‌ی اول تا سده‌ی پانزده هجری قمری اشاره می‌شود و در بخش پنجم به مبحث دوران ظهور و حضور مجدد امام زمان (عج) و ظهور قیامت پرداخته می‌شود و همچنین در این بخش به موضوعاتی نظیر: زمان ظهور، یاران امام زمان (عج) و مدت زمان حکومت واحد جهانی مهدی موعود (عج) مطالب فاخری ارائه می‌شود.

در فصل دوم موضوع حکومت‌های دینی در طول تاریخ بشر را بررسی می‌کند که این فصل از ۳ بخش تشکیل شده است.

در بخش اول به موضوع حکومت دینی از ابتدای خلقت تا پیامبر اسلام (ص) و با مباحثی نظیر معرفی حکومت‌های دینی، حکومت‌های دینی که توسط پیامبران تشکیل گردیده‌اند، اولین حکومت دینی در جهان بعد از خلقت انسان و پیامبرانی که بعد از حضرت آدم (ع) تشکیل حکومت دادند و یا صاحب قدرت بودند اشاره می‌شود.

در بخش دوم به موضوع حکومت‌های دینی بعد از پیامبر اسلام (ص) می‌پردازد که در این بخش به حکومت‌های خلفای راشیدین، حکومت‌هایی که به نام اسلام تشکیل شد ولی انحراف در حکومت دینی داشتند، حکومت‌هایی که ادعای دینی و مذهبی داشتند و همچنین به معرفی حکومتی که با شعار دین اسلام و مذهب شیعه تشکیل شد (جمهوری اسلامی ایران) و نیز آخرین حکومت دینی در جهان چه زمانی خواهد بود اشاره می‌شود و در نهایت در بخش سوم به مجموعه عوامل انقراض حکومت‌های دینی در طول تاریخ می‌پردازد.

این مجموعه برای نویسندگان، پژوهشگران و علاقه‌مندان به حوزه معارف دینی و علوم قرآنی، تاریخ انبیاء و مورخین که تاریخ بشریت را بر اساس ظهور هادیان الهی بر روی زمین ارزیابی نمایند منبعی معتبر و ارزشمندی به شمار می‌آید.

از این نویسنده کتاب «سهم روستای ما در دفاع مقدس» در سال ۹۶ توسط این انتشارات چاپ و روانه بازار نشر شد و همچنین اثر فاخر دیگری از مولف کتاب به نام «روستای استخرپشت در جغرافیا و تاریخ هزار جریب نکا» در دست اقدام است که در حال حاضر این اثر در مرحله‌ی اخذ مجوزات لازم از خانه‌ی کتاب، کتابخانه‌ملی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار