نماینده ولی فقیه در مازندران:

اقتصاد دیجیتالی مورد توجه قرار گیرد

آیت‌الله «محمدی لائینی» با بیان اینکه توسعه ارتباطات به اقتصاد هم کمک می‌کند گفت: اقتصاد دیجیتالی برای ما مهم است.
کد خبر: ۵۸۰۶۳۹
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۷ - 29March 2023

اقتصاد دیجیتالی مورد توجه قرار گیردبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، آیت‌الله «محمدباقر محمدی لائینی» نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در دیدار با مدیرکل فناوری اطلاعات و مدیران کل پست، سرپرست مخابرات، ایرانسل، پست بانک و زیرساخت استان با بیان اینکه دنیای امروز دنیای اطلاعات و ارتباطات است، اظهار داشت: هرچه انسان‌ها را بیشتر به هم وصل کنیم رشد مجموعه بشریت و انسان‌ها بیشتر می‌شود.

وی با بیان اینکه هر انسانی مجموعه مداربسته است و این مداربسته‌ها را وقتی ارتباط دهیم مجموعه بسیار بزرگ می‌شود، افزود: در وجود انسان‌ها آنقدر ظرفیت است که این مقدار ارتباط‌ها و اتصال‌هایی که انجام شده نسبت به آن پتانسیل که در انسان‌ها وجود دارد و باید از طریق ارتباط‌ها استحصال و احیا شود، هنوز فاصله بسیار زیاد است.

محمدی لائینی با بیان اینکه ارتباطات اساس تمدن هستند، ادامه داد: زیرساخت‌ترین زیرساخت‌ها ارتباطات است.

این مسئول با بیان اینکه مدت‌ها شعار دولت الکترونیک داده شده است، ولی عملا درصد موفقیت و رشد چندان مطلوب نبوده است، گفت: در مرحله بالاتر دولت هوشمند داریم و تا زمانی که دولت الکترونیک عملیاتی نشود دولت هوشمند محقق نخواهد شد و باید از لحاظ فنی بررسی شود.

امام جمعه ساری با بیان اینکه اتصال انسان‌ها انرژی‌ها، نیروها، استعداد‌ها و ظرفیت‌های مثبت خوبی را آزاد و به هم وصل می‌کند و نتایج و فوایدی دارد، اضافه کرد: آن ظرفیت‌های منفی که در آحاد انسان‌ها وجود دارد را نیز آزاد می‌کند و آن‌ها را میدان فعالیت می‌دهد.

وی با بیان اینکه باید دو کار به موازات هم انجام دهیم؛ هم ارتباطات و اتصال را توسعه دهیم و هم این اتصال و ارتباطات را مدیریت کنیم که در بعد مثبت بهره برداری شود، تصریح کرد: با ایجاد اختلال، مزاحمت و سوءاستفاده و رهاشدگی‌ها در این حوزه پرهیز کنیم و ارتباطات پاک حاکم شود.

محمدی لائینی با بیان اینکه در ارتباطات معنوی و وحیانی هم شیاطین طمع دارند که مداخله کنند، اذعان داشت: در ارتباطات فنی بشری مسلما خیلی بیشتر این طمع را دارند و سوءاستفاده می‌کنند که انواع جاسوسی‌ها، تخلیه اطلاعاتی‌ها، انواع نفوذی‌ها، انواع اغتشاشات، انواع ایجاد ذهنیت‌های منفی، انواع سیاه‌نمایی‌ها، انواع به عکس نشان دادن واقعیت‌ها، مدیریت بر افکار عمومی، سیاه نشان دادن سفید و سفید نشان دادن سیاه از آن جمله هستند.

امام جمعه ساری افزود: ما باید این هنر را داشته باشیم که به موازات ایجاد ارتباطات و توسعه اطلاعات و فناوری مدیریت و پایش داشته باشیم و یک زیرساخت خوب اطلاعات برای استفاده از این‌ها در اختیار مردم قرار دهیم.

وی بیان کرد: مهمترین حق الناس این است که در بستر ارتباطات نتوانیم نظارت و زیرساخت حقوقی ایجاد کنیم که قتلگاه انسان‌ها و نسل جوان و نوجوان شود که حق الناس آن صد‌ها برابر است و متأسفانه تعدادی انسان‌های بازی خورده و عوامل بیرونی مانع ایجاد فضای مجازی پاک می‌شود.

محمدی لائینی با بیان اینکه توسعه علمی و فناوری و استفاده سالم که هم کار فرهنگی و هم کار حقوقی می‌خواهد باید توجه شود، گفت: توسعه ارتباطات به اقتصاد هم کمک می‌کند و اقتصاد دیجیتالی و دورکاری‌ها برای ما مهم است.

وی با بیان اینکه احیای اقتصاد روستا بدون شبکه ممکن نیست و داشتن شبکه اطلاعاتی ملی نیاز به زیرساخت‌ها دارد، تصریح کرد: استان مازندران که از گردشگری مهمی برخوردار است از این بعد هم اولویت دارد و باید صد‌ها قدم جلوتر و مدرن و پیشرفته باشد.

محمدی لائینی خاطرنشان کرد: یک دهکده مازندران باید شبکه اتصال جهانی را تعریف کنیم که هر دهکده و روستا محور ارتباطات جهانی است و احیای آن نیازمند همت مسئولین دولت انقلابی سیزدهم است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار