معاون فرهنگی رسیدگی به امور مساجد در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

برگزاری جلسات جهاد تبیین در ۱۰۰ مسجد استان تهران/ مردم در برنامه‌های ایثار و شهادت بیشترین نقش‌آفرینی را دارند

حجت‌الاسلام ذاکر با بیان اینکه ۱۰۰ مسجد تهران میزبان جلسات جهاد تبیین بوده است، گفت: بحث جهاد تبیین در مساجد استان تهران به‌صورت ویژه دنبال شده است که در این راستا ۶۰ مسجد بهترین امتیازات را کسب کردند و این فعالیت‌ها ادامه‌دار است.
کد خبر: ۵۸۰۷۰۲
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۲:۱۵ - 30March 2023

برگزاری جلسات جهاد تببین برای ۱۰۰ مسجد استان تهران/ مردم در برنامه‌های ایثار، شهادت و مقاومت بیشترین نقش‌آفرینی را دارندحجت‌الاسلام «‌حجت‌اله ذاکر» معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، با بیان اینکه برگزاری یادواره‌های شهدا در مساجد از برنامه‌های محوری است، اظهار داشت: در برنامه‌های نوروزی تدوین شده ایام نوروز مساجد فعالیت‌های مختلفی در حوزه ایثار و شهادت وجود داشت که برگزار شد.

وی با اشاره برنامه مردمی‌سازی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و با بیان اینکه این برنامه‌ها با محوریت مسجد خواهد بود، افزود: در این برنامه مردم در حوزه برنامه‌های ایثار و شهادت و مقاومت نقش‌آفرینی می‌کنند.

ذاکر ادامه داد: به‌عنوان مثال در بحث وصیت‌نامه‌خوانی دانش‌آموزان وصیت‌نامه‌های شهدای محل را در مسجد قرائت می‌کنند چراکه به‌دنبال برنامه‌هایی هستیم که مردم به‌واسطه‌ی آن در ترویج فرهنگ ایثار همکاری کنند لذا مردمی‌تر کردن یادواره‌ها در این راستا دنبال می‌شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد از تدوین برنامه‌های الگومحور برای مساجد خبرداد و با تاکید براینکه این الگوها توسط دستگاه‌های فرهنگی مختلف گردآوری شده است، گفت: بسته‌های ایده در اختیار مساجد و کانون‌های فرهنگی هنری مساجد قرار داده خواهد شد تا بتوانند برنامه‌ها را نسبت به قبل پربارتر برگزار کنند.

وی درخصوص فعالیت‌های مساجد استان تهران پیرامون جهاد تبیین مطالبه شده از سوی رهبر معظم انقلاب گفت: اخیرأ ۱۰۰ مسجد استان تهران برای فعالیت جدی پیرامون جهاد تبیین انتخاب شده‌اند تا در این موضوع مشارکت جدی داشته باشند.

ذاکر خاطرنشان کرد: تریبون آزاد، میزگرد تخصصی، کرسی‌آزاداندیشی و برگزاری نمایشگاه دستاوردها از جمله‌ی فعالیت‌های صورت گرفته موضوع جهاد تبیین در سال گذشته بوده است که رضایت‌بخش است اما باید جدی‌تر در سال جدید دنبال شود.

انتهای پبام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار