تحقق امر به معروف و نهی از منکر در ایام رمضان

ماه رمضان فرصتی بی‌بدیل و اثر گذار برای تحقق امر به معروف و نهی از منکر به خصوص در مورد مسئله حجاب است.
کد خبر: ۵۸۰۹۸۱
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۴:۲۹ - 03April 2023

Hگروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس _ رسول حسنی؛ فریضه امر به معروف و نهی از منکر از فرایضی است که با همه اهمیت آن در جامعه اغلب مورد غفلت و بی‌توجهی قرار گرفته و یا به دلیل نگاه نادرست به این مقوله به نتیجه مطلوب نرسیده است.

این فریضه بیش از هر دستگاه و نهادی به نهادهای فرهنگی مرتبط است و در این میان صدا و سیما، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، حوزه هنری و ... باید وارد میدان شوند که متاسفانه هنوز کار در خور توجهی صورت نگرفته است.

البته باید در نظر گرفت امر به معروف و نهی از منکر تنها به نهادهای دولتی مرتبط نیست و در کنار دستگاه ‌های دولتی و خصوصی، آحاد جامعه در تحقق این واجب الهی وظیفه‌ای برعهده دارند که باید به آن عمل کنند.
افراد یک جامعه در رشد یا سقوط جامعه‌ای که در آن زندگی می‌کنند سهیم هستند و هر گونه قصور در زمینه متوجه همه افراد آن جامعه و چه بسا نسل‌های بعد شود.

این امر هر چند مختص زمان مشخصی نیست اما ماه مبارک رمضان به دلیل خصوصیت ذاتی این ماه که همان تمرین بندگی است بهترین فرصت برای تحقق فریضه امر به معروف و نهی از منکر است.

متاسفانه در چند ماه اخیر مسائلی پیش آمد که باعث رشد ناهنجاری‌هایی در مورد حجاب هستیم و عده‌ای از دختران و زنان اقدام به کشف حجاب کردند. هر چند تعداد این افراد محدود است اما همین مقدار درخور کشوری مثل ایران که داعیه اسلامی بودن دارد و قائل به ارزش‌های اسلامی و انقلابی است نخواهد بود.

ماه رمضان این فرصت را فی ذاته در اختیار ما گذاشته تا به طور جد وارد این مقوله شویم و مردم و مسئولان در کنار هم با مسئله تهدید کننده بی‌حجابی برخورد کنند و با ضریب دادن به الگوهای مطرح مانند زنان شهید و جهادگر و قهرمانان ورزشی و نام‌آوران حوزه علم و هنر قدمی بزرگ در ترویج حجاب بردارند.

انتهای پیام/161

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار