نماینده فرانسوی:

باید در اهداف سیاست خارجی فرانسه تجدیدنظر کنیم

نماینده مجمع ملی فرانسه تاکید کرد: حملات تروریستی پاریس، فرانسه را مجبور خواهد کرد تا در اهداف سیاست خارجی خود تجدید نظر کند.
کد خبر: ۵۸۱۰۸
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۹ - 14November 2015

باید در اهداف سیاست خارجی فرانسه تجدیدنظر کنیم

به گزارش گروه سایر رسانه های خبرگزاری دفاع مقدس، ژاک میارد نماینده فرانسوی در مصاحبه با اسپوتنیک تصریح کرد: سیاستمداران فرانسوی باید پس از حملات تروریستی اخیر در پاریس، در سیاست خارجی کشور تجدیدنظر کنند.

حملات شب گذشته در پاریس مرگبارترین حملات تروریستی در فرانسه به شمار می رود. بر اساس آمار رسمی در 6 حادثه تروریستی جداگانه در پاریس، 128 نفر کشته و بیش از 180 نفر زخمی شدند.

میارد در ادامه گفت: این خیلی ساده است، ما در جنگ هستیم. ما در حال مقابله با انواع مختلفی از تروریست ها و داعش هستیم. ما باید متحد و مراقب باشیم، هیچ گزینه دیگری وجود ندارد.

وی افزود: فرانسه در جنگ سوریه مرتکب اشتباهاتی شده است. ما باید در سیاست خارجی خود تجدیدنظر کنیم به خصوص در قبال سوریه. من فکر می کنم ما از یک سیاست اشتباه پیروی می کنیم. امروز، کسانی که با تروریست ها در دمشق مقابله می کنند، همان کسانی هستند که مورد حمایت ایران و روسیه هستند. دولت بشار اسد دشمن فرانسه نیست.

میارد تاکید کرد: داعش امروز دشمن ما است، القاعده دشمن ماست نه بشار اسد. برای پایان دادن به تروریسم باید راهکاری برای حل و فصل بحران سوریه پیدا کنیم. بازنگری در سیاست آزادی جابجایی در اروپا نیز می تواند به فرانسه در مقابله با تهدید افراطی گری کمک نماید. بی شک ما باید مرزهای خود را ببندیم و باید در آرمانشهر شنگن بازنگری شود.

منبع: تسنیم

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار