امام جمعه همدان مطرح کرد؛

مردمی‌سازی اقتصاد یعنی حمایت از جامعه کارگری

حجت‌الاسلام و المسلمین «شعبانی» گفت: مردمی سازی اقتصاد یعنی حمایت از جامعه کارگری به معنای واقعی کلمه، نه اینکه هر سال مقداری به حقوق آن‌ها اضافه شود که بازهم از تورم عقب‌تر باشد.
کد خبر: ۵۸۱۷۱۵
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۶ - 07April 2023

مردمی سازی اقتصاد یعنی حمایت از جامعه کارگریبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از همدان، حجت‌الاسلام و المسلمین «حبیب‌الله شعبانی» امام جمعه همدان در خطبه‌های نماز جمعه، اظهار داشت: رأی به جمهوری اسلامی برای این بود که احکام اسلامی در جامعه اجرا شود. رأی به جمهوری اسلامی یعنی آموزه‌های دینی در مسئله اقتصاد اجرایی شود و اقتصاد بر مبنای اسلام باشد.

وی با بیان اینکه اسلام معتقد است در جامعه باید عدالت اقتصادی حاکم باشد، افزود: در جامعه اسلامی نباید به نحوی باشد که عده‌ای قارون‌وار زندگی کنند و عده‌ای در تامین زندگی روزمره خودشان با مشکل روبرو باشند.

امام جمعه همدان با اشاره به اینکه نکاتی که رهبر معظم انقلاب در سخنرانی‌های خود فرمودند همه مبانی اقتصاد اسلامی است، تصریح کرد: مردمی سازی اقتصاد و مبارزه با فساد به تحقق عدالت اقتصادی کمک می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: نباید در جامعه به نحوی باشد که مردم زندگی روزمره خود را با گرفتن وام بگذرانند، گرفتن وام در اسلام مکروه است.

حجت‌الاسلام شعبانی بیان داشت: عملکرد اشتباه برخی مسئولان را نباید به اسم اسلام بنویسیم، اسلام همان است که امروز رهبر معظم انقلاب اسلامی در سخنرانی‌های خود به آن تاکید دارند.

وی یاداور شد: مردمی سازی اقتصاد یعنی حمایت از جامعه کارگری به معنای واقعی کلمه، نه اینکه هر سال مقداری به حقوق آنها اضافه شود که بازهم از تورم عقب تر باشد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه عملکرد دولت در مباحث زیر ساختی قابل تقدیر است،‌ اما در کنار آن باید به معیشت روزمره مردم نیز توجه شود، گفت: بیانیه وزارت کشور در مورد حجاب و عفاف قابل تقدیر است اما مهم تر از صدور بیانیه، نظارت بر اجرای آن در میدان عمل است.

وی با تاکید بر اینکه امروز در عرصه فرهنگی نیازمند یک برنامه منسجم هستیم، تصریح کرد: حجاب، مبتنی بر کرامت انسان و منطبق بر فطرت بشر است. اکثریت جامعه به حجاب معتقد است و این نشانه اصالت جامعه است.

حجت‌الاسلام شعبانی خاطرنشان کرد: حجاب برای آن است که جامعه بستر انحرافات جنسی نشود و لذا عده‌ای که شعار آزادی می‌دهند، این شعار تجسم شهوت پرستی آنها است. بیان حجاب توسط اسلام، تاکیدی بر حفط کرامت بانوان است.

وی ابراز داشت: متاسفانه در عرصه تربیتی میدان را به دشمن واگذار کرده‌ایم و دشمن نیز در این فضا به دنبال تغییر ارزش‌هاست. گاهی از موارد فرهنگ مظلوم واقع شده و حمایت‌ها و بودجه‌های فرهنگی در برخی از موارد قطع می‌شود.

امام جمعه همدان با بیان اینکه برای جلوگیری از برخی تنش‌ها، باید به قانون عمل کنیم، عنوان کرد: متولیان باید بدانند اگر وضع اقتصادی را کنترل نکنند در عرصه‌های دیگر با مشکلاتی روبرو می‌شویم.

وی در بخشی دیگر از سخنانش گفت: جنایات رژیم صهیونسیتی را محکوم می‌کنیم و در هفته آینده و در روز قدس در حمایت از مردم مظلوم فلسطین به میدان خواهیم آمد.

حجت‌الاسلام شعبانی متذکر شد: در مراسم‌های شب‌های قدر، متولیان، برای تقویت باورهای دینی جامعه برنامه ریزی کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار