نماینده ولی فقیه در مازندران:

حجاب مسئله شرعی و قانونی است/ شب قدر بسیار با فضیلت است

آیت‌الله «محمدی لائینی» با بیان اینکه حجاب مسئله شرعی و قانونی است، گفت: مردم از کشف حجاب‌ها و بی‌حجابی‌ها به شدت ناراحت هستند.
کد خبر: ۵۸۱۷۳۷
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۲ - 07April 2023

حجاب مسئله شرعی و قانونی است/ شب قدر بسیار با فضیلت استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، آیت‌الله «محمدباقر محمدی لائینی» نماینده ولی فقیه در مازندران در خطبه‌های نمازجمعه این هفته ساری با تأکید و توصیه به تقوای الهی به وصیت نامه حضرت علی (ع) اشاره کرد و اظهار داشت: در این وصیت نامه حضرت خطاب به امام حسن (ع) و امام حسین (ع) و اعضای خانواده و کسانی که به دست آن‌ها می‌رسد، به تقوا سفارش کرد چراکه اولین و آخرین حرف بزرگان دین بوده است و همه فتنه‌ها، خرابی‌ها، فساد‌ها و انحراف‌ها از بی‌تقوایی بوده و همه خوبی‌ها در پرتو تقوا است.

وی با گرامی‌داشت آیت‌الله صدر و خواهر گرامی‌اش، سالروز شهادت شهید آوینی و روز هنر انقلاب اسلامی، افزود: همچنین یاد و خاطره شهید صیاد شیرازی را گرامی می‌داریم.

آیت‌الله محمدی لائینی با اشاره به در پیش بودن لیالی قدر، شهادت اولین شهید محراب حضرت علی (ع) را تسلیت گفت و ادامه داد: ایام قدر جای تهنیت گفتن است چراکه بهترین نعمت و فرصت معنوی را خداوند در اختیار ما قرار داده است و شب قدر بسیار با فضیلت است و از هزار ماه برتری دارد و ان شاءالله از ایام قدر استفاده بهینه را ببریم.

امام جمعه ساری با اشاره به سالروز تأسیس حساب ۱۰۰ به فرمان امام (ره) و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، اضافه کرد: هر دو نهاد خدمات شایسته‌ای را در حوزه مسکن داشته اند.

وی با گرامیداشت سالروز شهادت شهید طوسی بیان کرد: خدمات، زحمات و مجاهدت‌های این سردار عزیز را گرامی می‌داریم که بسیار چشمگیر و شایسته است.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه یکی از فراز‌های وصیت نامه حضرت علی (ع) نظم بخشیدن به امور است، گفت: نظم دادن نیازمند برنامه ریزی درست و حساب و کتاب روشن و پیش بینی و آینده نگری درست است.

این مسئول با بیان اینکه وحدت و انسجام مهمترین مصداق نظم است، تصریح کرد: نظم در زندگی فردی و جمعی بسیار مصادیق فراوان دارد و مهم است.

آیت الله محمدی لائینی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در هفته گذشته در جمع مسئولان و کارگزاران اذعان داشت: در صورت عدم پیش‌بینی برای تأمین کمبود‌ها و افزایش واردات کمر تولید خواهد شکست و باید برنامه‌ریزی درستی برای تأمین نیاز‌ها صورت گیرد.

وی با بیان اینکه حرکت به سمت واردات به تولید داخلی آسیب می‌زند، متذکر شد: برای تأمین اقلام و کالا‌های اساسی باید برنامه ریزی دقیق و منسجم صورت گیرد تا نیازمند واردات نباشیم.

آیت الله محمدی لائینی با اشاره به الزامات و توصیه‌های بیان شده از سوی رهبر معظم انقلاب برای تحقق شعار محوری سال جاری گفت: با توجه به این الزامات و توصیه‌ها می‌توانیم شعار سال را عملیاتی و محقق کنیم.

امام جمعه ساری با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در خصوص انتخابات عنوان کرد: یکی از ابزار‌های مهم قدرت انتخابات است و مسئولان راهبرد امنیت، مشارکت، سلامت و رقابت انتخابات را از هم اکنون مشخص کنند تا انتخایبات خوب، سالم و مشارکت بالا  داشته باشیم.

وی گفت: از همین الان باید یک برنامه ریزی درست برای مشارکت حداکثری برای عملیاتی شدن انتخابات سالم و حداکثری داشته باشیم.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب در خصوص حجاب اظهار داشت: حجاب محدودیتی شرعی و قانونی است و کشف حجاب حرام شرعی و سیاسی است پس حجاب مسئله شرعی و قانونی است و در اینجا مسئله نظم خودش را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه گاهی مسئولان در زمینه حجاب برنامه ریزی درست و حسابی ندارند، تأکید کرد: همه دستگاه‌ها و نهاد‌ها نیازمند یک وحدت کلمه، وحدت نظر و اقدام مساعد هستند.

آیت الله محمدی لائینی گفت: گاه در برخورد با بعضی از مظاهر بی‌حجابی و بدحجابی و کشف حجاب خلأ مشاهده می‌شود درحالی که دولت مسئول است در این زمینه نظم را پیاده کند و اقدامات منظم، یکدست، موضع گیری‌های شفاف در این زمینه داشته باشد.

به گفته امام جمعه ساری حجاب مطالبه مردمی است و دولتمردان وظیفه دارند صدای مردم را بشنوند چراکه مردم از وضع موجود، ناهنحاری و دهن کجی برخی آدم‌های فریب خورده با کشف حجاب‌ها و بی‌حجابی‌ها به شدت ناراحت هستند.

وی بیان کرد: بعضی گروه‌های جهادی، مردمی، طلاب و غیر طلاب خدمات فرهنگی خوبی دارند و اقدامات خوبی در این زمینه انجام دادند و مسئولان استان باید از آن‌ها حمایت کنند و با تشکیل قرارگاه به کار آن‌ها نظم ببخشند و در این راستا هم اقدام فرهنگی و هم اقدام قانونی باید داشته باشیم.

آیت الله محمدی لائینی با بیان اینکه قطع رابطه آمریکا با ایران از سال ۵۸ صورت گرفت، اذعان داشت: آمریکا رابطه خود را با ایران قطع کرده، اما شیطنت خود را ادامه داده و نمونه سیاست‌های غلطش را این روز‌ها در برخورد نیرو‌های اسراییلی با مردم فلسطینی‌ها و نمازگزاران شاهد هستیم و ملت ایران ثابت کرد آمریکا نه در رابطه و نه در شیطنتش موفق نخواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار