یادداشت/ سردار یوسفعلی‌زاده

تداوم مقاومت و پایان افسانه شکست‌ناپذیری رژیم صهیونیستی

فلسطینیان به برکت جبهه مقاومت به قدرت بازدارندگی دست پیدا کرده‌اند و اسرائیلی‌ها در جنگ‌های ۲۲ روزه، هشت روزه و انتفاضه رمضان شکست خورده‌اند؛ افسانه شکست‌ناپذیری اسرائیل و گسترش سرزمین‌های اشغالی و ایجاد گنبد آهنین و تشکیل خاورمیانه جدید و معامله قرن باطل شده است.
کد خبر: ۵۸۲۵۲۰
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۳:۰۷ - 14April 2023

گروه استان‌های دفاع‌پرس‌ ـ سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی؛ با نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به‌عنوان «روز قدس»، آزادی بیت‌المقدس و بازگرداندن حقوق انسانی و قانونی داشتن کشوری مستقل در دل و جان مردم مظلوم فلسطین زنده شد؛ بر همین اساس نقش بی‌نظیر، بی‌نقص و پیروزی‌آفرین امام خمینی (ره) در نامگذاری این روز به‌عنوان حمایت از مردم مظلوم فلسطین باید مورد بازخوانی قرار گیرد.

هر چه از نامگذاری «روز قدس» می‌گذرد حمایت افکار عمومی جهان بویژه در میان امت مسلمان از آزادسازی بیت‌المقدس و حمایت از مبارزات این خط نورانی افزایش پیدا می‌کند و با استمرار مطالبه جهانی مبنی بر آزادی قدس شریف از چنگال اشغالگران صهیونیستی، این رژیم در سراشیبی افول و سقوط قرار گرفته است.

نام‌گذاری روز قدس دستاوردهایی را به همراه داشته است که فراموش نشدن موضوع فلسطین و جلوگیری از توسعه‌طلبی صهیونیست‌ها، تبدیل شدن آرمان آزادی قدس شریف به یک آرمان فراگیر در سطح جهان اسلام و شناخته شدن رژیم غاصب و کودک‌کش صهیونیستی در سطح جهانی به‌عنوان اشغالگر از جمله این دستاوردهاست.

بین اقلیت‌های قومی و نژادی که در سرزمین‌های اشغالی ساکن شده‌اند و یهودیان کوچانده به این سرزمین‌ها، درگیری پیش آمده و موجب شکل‌گیری مهاجرت معکوس شده است. بیش از ۳۰ درصد ساکنان اراضی اشغالی پاسپورت دوم دارند و مترصد آن هستند که اگر شرایط برای زندگی سخت شد به کشور دیگری بروند و ۶۰ درصد دیگر نیز تمایل به داشتن پاسپورت دوم دارند که بیانگر آن است که یهودیان ساکن سرزمین‌های اشغالی دل خوشی نسبت به رژیم جعلی صهیونیستی و سکونت در سرزمین‌های اشغالی ندارند. آنها در این سرزمین‌ها آرامش ندارند و همچنین در مقابل یک مطالبه جهانی قرار دارند؛ بر همین اساس تمایل دارند به کشور دیگری مهاجرت نمایند.

بحران هویت یکی دیگر از نشانه‌های داخلی افول رژیم اشغالگر قدس است. صهیونیست‌ها و یهودیان ناهمگون هستند و از سرزمین‌ها و کشورهای دیگر با فرهنگ و نژادهای متفاوت به سرزمین‌های اشغالی کوچانده شده‌اند.

چالش‌های سیاسی و اقتصادی نشأت گرفته از فساد و ناکارآمدی حاکمان، مشکلات معیشتی و اعتراضات داخلی علیه رژیم صهیونیستی، این رژیم را با مشکلات اساسی مواجه کرده است.

تقویت گروه‌های مقاومت در منطقه، شکست داعش به‌عنوان گروه‌های نیابتی ساخته و پرداخته دست اسرائیل و آمریکا و همچنین بی‌اعتبار شدن آنان نزد ملت‌های منطقه از جمله نشانه‌های خارجی افول اسرائیل است.

انسجام گروه‌های مقاومت، آن‌ها را در برابر رژیم صهیونیستی به ید واحده تبدیل کرده است. سرزمین‌های اشغالی وسعت و عمق کمی دارد به همین دلیل در تیررس گروه‌های مقاومت قرار گرفته و همین امر باعث آسیب‌پذیری رژیم جعلی اسرائیل در بعد دفاعی شده است.

امروز جریان‌های مقاومت قادر شده‌اند ضربه‌های جبران‌ناپذیری به رژیم اشغالگر قدس وارد نمایند که از آن جمله می‌توان به شکل‌گیری انتفاضه‌ها همچون انتفاضه رمضان اشاره کرد که ناتوانی رژیم اشغالگر قدس و باطل شدن معامله قرن را به‌همراه داشته است.

رژیم صهیونیستی به‌دنبال کشاندن بحران و درگیری به بیرون مرزهای سرزمین‌های اشغالی بود امروز این درگیری‌ها به داخل این سرزمین‌ها کشیده شده و آن را به یک تهدید درونی برای صهیونیست‌ها تبدیل کرده است.

امروز جبهه مقاومت به قدرت تأثیرگذار منطقه‌ای تبدیل شده و اسرائیلی‌ها در جنگ‌های ۲۲ روزه، هشت روزه و انتفاضه رمضان شکست خورده‌اند و افسانه شکست‌ناپذیری اسرائیل و گسترش سرزمین‌های اشغالی و ایجاد گنبد آهنین و تشکیل خاورمیانه جدید و معامله قرن باطل شده است و فلسطینیان به برکت جبهه مقاومت به قدرت بازدارندگی دست پیدا کرده‌اند و با بهره‌گیری از تجهیزات روزآمد، پاسخ قاطعی به تجاوزات و وحشی‌گری‌های اشغالگران می‌دهند.

خط‌ مشی امامین انقلاب که برای امت اسلامی ترسیم شده پیروزمندانه و افتخار‌آفرین است. دشمنان به‌دنبال براندازی جمهوری اسلامی بودند اما نظام مقدس جمهوری اسلامی با عبور از این چالش‌ها از ملت‌های ستمدیده عالم حمایت و پشتیبانی می‌کند.

بدون شک امروز شکل دفاع از آرمان آزادی قدس شریف و مردم فلسطین با ۴۰ سال پیش تفاوت بسیاری دارد و آرمان آزادی قدس از هر زمان دیگری دست یافتنی‌تر است چراکه ناقوس مرگ رژیم صهیونیستی به صدا درآمده و امید ملت مظلوم فلسطین و رزمندگان جبهه مقاومت بیشتر شده است. ظلم و ظالم رفتنی و حق ماندگار است و قدس شریف آزاد خواهد شد.‌

رهبر حکیم و فرزانه انقلاب در دیدار رمضانی خویش با مسئولین و کارگزاران نظام در تاریخ ۱۵ فروردین فرمودند: «دوقطبی شدیدی در سرتاسر رژیم جعلی وجود دارد؛ اگر الان ملاحظه کنید، بحث فلسطینی‌ها جدا است - بین خودشان دو قطبی است؛ این تظاهراتِ صدهزار نفری و دویست‌هزار نفری و بیشتر در تل‌آویو و در شهرهای مختلف دیگر، نشانه‌ی این است. حالا چهارتا موشک هم ممکن است به یک جایی بزند، ولی اینها جبران نمی‌کند آن قضیّه را. به معنای واقعی کلمه دچار ضعف و تزلزل سیاسی است. اعلام شده که بزودی تعداد کسانی که از اسرائیل دارند خارج می‌شوند، یهودی‌هایی که خارج می‌شوند، به دو میلیون نفر می‌رسد. این را اعلان کردند؛ یعنی گفته‌اند در آینده‌ی نزدیکی، حدود دو میلیون از مناطق اشغالیِ رژیم صهیونیستی خارج می‌شوند. مقامات خودشان به طور مرتّب و پی‌درپی هشدار می‌دهند که فروپاشی نزدیک است؛ رئیس‌جمهورشان می‌گوید، نخست‌وزیر سابقشان می‌گوید، رئیس امنیّت ملّی‌شان می‌گوید، وزیر دفاعشان می‌گوید؛ همه‌ی آنها می‌گویند که فروپاشی ما نزدیک است؛ ما به هشتاد سالگی نمی‌رسیم. ما گفتیم «بیست‌وپنج‌سال دیگر را نمی‌بینید»، خودشان عجله کردند، زودتر می‌خواهند از بین بروند!»

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار