با حضور فرمانده کل ارتش انجام شد؛

رونمایی و الحاق بیش از هزار دستگاه انواع تجهیزات و تسلیحات به یگان‌های نیروی زمینی ارتش

در آستانه روز ارتش و در راستای افزایش توان رزم نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران، ۱۰۸۴ دستگاه انواع تجهیزات و تسلیحات جدید، بازآماد، بازتولید و تولیدی نزاجا پس از سان و رونمایی توسط سرلشکر موسوی به یگان‌های این نیرو ملحق شد.
کد خبر: ۵۸۲۵۵۳
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۶ - 11April 2023

به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر سرلشکر «سید عبدالرحیم موسوی» فرمانده کل ارتش با حضور در آوردگاه قائم آل محمد (ص)، از هزار و ۸۴ دستگاه انواع تجهیزات و تسلیحات بازآماد، بازتولید و تولیدی نیروی زمینی ارتش سان دید.

خودرو تانک‌بر جدید ۱۰×۱۰ «کیان ۸۰۰» با قابلیت جابه‌جایی ادوات فوق سنگین زرهی که توسط مرکز تولید و بهینه‌سازی شهید زرهرن طراحی و ساخته شده، سطحه‌های پل شناور با قابلیت بسترسازی جهت عملیات عبور از رودخانه، شبیه‌ساز مسلسل نارنجک‌انداز ۳۰ میلی‌متری با قابلیت ارتقای سطح آموزش و مهارت خدمه تیرانداز، سامانه تجمیعی جنگال آرش به منظور تجهیز تیپ‌های واکنش سریع و متحرک هجومی جهت اجرای مأموریت مراقبت و رهگیری از جمله تجهیزات بومی و بازتولید شده نیروی زمینی ارتش است که در جریان برپایی آوردگاه و نمایشگاه دستاورد‌های این نیرو رونمایی شد.

رونمایی و الحاق بیش از هزار دستگاه انواع تجهیزات و تسلیحات به یگان‌های نیروی زمینی ارتش

سامانه اخلالگر ارتباطی منصوب بر پهپاد «مهاجر ۶»، خودروی فرماندهی کنترل تاکتیکی، خودروی ارتباطی جهت ایجاد ایستگاه مخابراتی سیار، سامانه سلولار تاکتیکی با قابلیت ایجاد پوشش شبکه ارتباطی تلفن همراه و سامانه پدافندی «شهید مجید» از دیگر دستاورد‌های رونمایی شده در نمایشگاه نیروی زمینی ارتش است.

همچنین در این مراسم، تجهیزات و تسلیحاتی در حوزه‌های زرهی، توپخانه، موشکی، پهپاد، بالگردی، جنگال و... شامل موشک «الماس»، بمب «قائم»، موشک ضد زره «دهلاویه ۲»، سه سامانه دوربین دید در شب، چف و فلر و موشک «شفق» نصب شده به‌صورت متمرکز بر بالگرد کبری، سامانه‌های موشکی «فتح ۳۶۰»، گلوله‌های هوشمند و نقطه‌زن، تانک‌بر‌های سنگین و فوق سنگین «کیان ۷۰۰ پلاس و ۶۰۰»، موشک «سهند ۳»، موشک «میثاق»، سامانه‌های پدافند هوایی یگان‌های متحرک هجومی، توپ‌های ۱۰۵ و ۱۵۵ میلی‌متری پس از بازآماد، بازتولید و افزودن امکانات نوین به این تسلیحات در صنایع داخلی شهید زرهرن، جهاد خودکفایی، وزارت دفاع و با همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان و ارزیابی میدانی در رزمایش‌ها و تمرینات تخصصی به یگان‌های عملیاتی نیروی زمینی ارتش ملحق شدند.

انتهای پیام/ 200

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار