تولیت آستان قدس رضوی در دیدار جامعه ایثارگری لشکر فاطمیون:

تحقق تلاش‌های پیامبر اسلام (ص) توسط شهدای لشکر فاطمیون/ مدافعان حرم مانع شکل‌گیری جریان صهیونیست در اسلام شدند

حجت‌الاسلام «مروی» گفت: نبی مکرم اسلام (ص) تلاش‌های بسیاری کردند، خون‌دل‌ها خوردند و رنج‌ها بردند تا امت اسلامی را شکل دهند. هنر پیامبر (ص) آن بود که توانست از بین فرقه‌ها و قبایل گوناگون امت واحده را تشکیل دهد؛ شهدای فاطمیون در این عصر و زمان به این هنر پیامبر اسلام (ص) عینیت بخشیدند.
کد خبر: ۵۸۲۶۱۹
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۲ - 11April 2023

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، حجت‌الاسلام «احمد مروی» تولیت آستان قدس رضوی در دیدار با رزمندگان و خانواده‌های شهدای مدافع حرم لشکر فاطمیون که به مناسبت ماه مبارک رمضان در رواق حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها حرم مطهر رضوی انجام شد، اظهار داشت: محبوبیت خانواده شهدا برگرفته از محبوبیت شهداست، محبوبیتی که شهیدان آن را از خداوند متعال مسئلت نمودند.

وی افزود: شهدا هم در میان اهل زمین و در بین انسان‌های حق‌طلب و فداکار و هم در بین اهل آسمان محبوب هستند و این از عنایات خداوند متعال به شهیدان است.

وی شهدا را نماد و نشانه دانست و خاطرنشان کرد: در اسلام خداوند برای شهید آنقدر ارزش قائل است که برای بیان ثواب‌ها‌، فضیلت‌ها‌ و خوبی‌های برخی از اعمال، اجر و پاداش آن‌ها را همسنگ پاداش شهید تعیین می‌کند.

تولیت آستان قدس رضوی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت مجاهدت‌های رزمندگان افغانستانی مدافع حرم گفت: خصوصیت ویژه و ممتاز شهدای فاطمیون آن است که نماد اتحاد امت اسلام هستند که بسیار ارزشمند است. آن‌ها با نثار خون پاک خود وحدت ملل اسلامی را به تصویر کشیدند و این فضیلت منحصر به فرد، ویژه شهدای مدافع حرم لشکر فاطمیون است.

مروی تصریح کرد: نبی مکرم اسلام (ص) تلاش‌های بسیاری کردند، خون‌دل‌ها خوردند و رنج‌ها بردند تا امت اسلامی را شکل دهند. هنر پیامبر (ص) آن بود که توانست از بین فرقه‌ها و قبایل گوناگون امت واحده را تشکیل دهد؛ شهدای فاطمیون در این عصر و زمان به این هنر پیامبر اسلام (ص) عینیت بخشیدند.

وی یادآور شد: شهدا اهل افغانستان، فرماندهی بر عهده ولی فقیه از ایران و منطقه شهادت در یکی از کشورهای عربی همچون عراق و سوریه بود که این پدیده مبارکی است. شهدای مدافع حرم لشکر فاطمیون از مرزهای قومیتی، قبیله‌ای و ملیتی عبور کردند چراکه هر قوم و قبیله‌ای در جریان امت اسلام قرار گیرد دیگر ملیت، زبان و قومیت رنگ می‌بازد.

تولیت آستان قدس رضوی در ادامه ایجاد اختلاف بین مسلمانان را یکی از راهبردهای خصمانه نظام سلطه دانست و بیان داشت: دشمنان اسلام تلاش کردند برای مبارزه با اسلام و جریان انقلابی، عده‌ای از مسلمانان فریب‌خورده جاهل نسبت به دین را تربیت کنند و به جان مسلمانان بیندازند تا جریان داعش بلایی به جان اسلام و مسلمانان باشد.

مروی ادامه داد: ایجاد اختلاف بین مسلمانان، اسلام‌‌هراسی، ایجاد حاشیه امن برای صهیونیست‌ها و بد جلوه دادن اسلام و قرآن در دنیا از اهداف نظام سلطه بود که توسط داعش دنبال می‌شد.

وی یادآور شد: فاطمیون در سه جبهه جنگیدند و موفق شدند. آن‌ها ضمن اینکه نگذاشتند دشمن به اهداف شوم خود در ایجاد اختلافات قومی و قبیله‌ای دست پیدا کند، مانع رسیدن داعش به قدرت شدند چراکه اگر داعش به قدرت می‌رسید به اسلام و مسلمانان رحم نمی‌کرد.

تولیت آستان قدس رضوی تأکید کرد: نظام سلطه به دنبال ایجاد یک جریان صهیونیستی در جهان اسلام با پرچم «لا اله الا الله» بود که اگر محقق می‌شد مبارزه با آن‌ها به مراتب سخت‌تر از اسرائیل بود. دشمنان می‌خواستند مسلمانان برای همیشه تاریخ گرفتار خود شوند و صهیونیست‌های اسرائیل در حاشیه امنی قرار بگیرند که ازخودگذشتگی شهدا و جانبازان مدافع حرم لشکر فاطمیون و مجاهدت‌های رزمندگان این لشکر نگذاشت این نقشه شوم دشمن عملی شود که کار بسیار بزرگی است.

مروی تصریح کرد: جبهه مقاومت با مجاهدت‌های سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و ایستادگی، ایثار و مقاومت مدافعان حرم توطئه‌های دشمنان را در منطقه نقش بر آب کرد و خاورمیانه جدید هنوز متولد نشده در نطفه خفه شد و آمریکا و اذنابش هیچ غلطی نتوانستند بکنند.

وی بیان داشت: شهدای مدافع حرم لشکر فاطمیون برای همه نسل‌ها زنده هستند و لذا باید تکریم شوند، خانواده‌های شهدا و رزمندگان مدافع حرم لشکر فاطمیون نیز برای امت اسلام عزیز هستند و ما وظیفه دینی و انسانی خود می‌دانیم که آن‌ها را تکریم، تجلیل و احترام کنیم چراکه امت اسلام که از شّر این غده سرطانی کُشنده نجات پیدا کرد خود را مدیون فاطمیون و شهدایی که در سوریه، عراق و لبنان جانفشانی کردند، می‌داند.

این دیدار با مرثیه‌سرایی «محمود کریمی» در رثای مولای متقیان، حضرت علی علیه‌السلام پایان یافت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار