مدیر مهندسی اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی خبر داد؛

میزبانی مشهدالرضا از ۲ شهید گمنام در شب‌های قدر

سرهنگ «رضایی» از میزبانی مشهدالرضا از ۲ شهید گمنام عملیات‌های «خیبر» و «عاشورا ۲» در لیالی قدر خبر داد.
کد خبر: ۵۸۲۶۷۵
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۷ - 11April 2023

سرهنگ «علیرضا رضایی» مدیر مهندسی و امور یادمان‌های اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در مشهد اظهار داشت: همزمان با فرا رسیدن ایام شهادت حضرت امیرالمؤمنین (ع) و لیالی قدر شهر مشهد از دو شهید گمنام دوران دفاع مقدس میزبانی می‌کند.

وی افزود: پیکر این شهدای والامقام میهمان معراج شهدای مجتمع فرهنگی آیه‌ها هستند و براساس درخواست‌هایی که به کمیته میزبانی از شهدای گمنام و اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی ارائه می‌شود در برنامه‌های مختلفی که در شب‌های قدر در جای‌جای شهر مشهد برگزار می‌شود معطر به عطر شهدای گمنام می‌شود.

مدیر مهندسی و امور یادمان‌های اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی ادامه داد: مردم ولایتمدار شهر مشهد در شب‌های قدر می‌توانند برای زیارت پیکر مطهر شهدای گمنام به معراج شهدای مجتمع فرهنگی آیه‌ها واقع در بزرگراه شهید سلیمانی، حدفاصل میدان تلویزیون و تقاطع جهاد مراجعه کنند.

رضایی گفت: بر اساس هماهنگی‌های انجام شده پیکر یکی از این شهدای والامقام در مراسم پنجمین دوره مراسم اعتکاف ویژه نوجوانان با عنوان «بی‌نهایت عاشقی» که در حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود، حضور خواهد داشت.

وی در پایان تصریح کرد: یکی از این شهدا با سن تقریبی ۱۶ سال مربوط به عملیات خیبر است که در اسفند ۱۳۶۲ در جزیره مجنون اجرا شده و پیکر شهید گمنام دیگر با سن تقریبی ۲۴ سال مربوط به عملیات عاشورای ۲ است که در سال ۱۳۶۴ در منطقه عملیاتی «چنگوله» انجام شده است.
انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار