یادداشت/ شهاب شعبانی‌نیا

تعجیل اسرائیل برای حذف از جغرافیای جهان

با توجه به وجود اختلافات عمیق در میان صهیونیست‌ها و بحران‌های متعدد، رژیم صهیونیستی نه‌تنها توان مقابله با ایران، بلکه حتی توان رویارویی با گروه‌های مقاومت را نیز ندارد.
کد خبر: ۵۸۳۳۷۱
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۱:۵۷ - 16April 2023

.گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس- شهاب شعبانی‌نیا؛ «هرتسی هالوی» رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی هفته گذشته در ادامه لفاظی‌های گاه و بیگاه صهیونیست‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران، ادعا کرد که بدون کمک آمریکا هم قادر و آماده حمله پیش‌گیرانه به ایران هستیم.

البته این گزافه‌گویی بی‌پاسخ نماند و سرلشکر «موسوی» فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی در واکنش به سخنان «هالوی» اعلام کرد که رژیم صهیونیستی در اندازه و مقیاس به‌روز شده یکی از عملیات‌های دوران دفاع مقدس ما بوده و حقیرتر از آن است که تهدیدی برای جمهوری اسلامی ایران محسوب شود.

سخنان رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی در شرایطی مطرح شده که این رژیم مدت‌هاست در داخل سرزمین‌های اشغالی با بحران‌های مختلفی دست به گریبان است. از یک سو اصلاحات قضایی «نتانیاهو» موج تظاهرات‌های مداوم و ده‌ها هزار نفری را در تل‌آویو علیه وی به راه انداخته و از یک سو عملیات‌های متعدد و پرتعداد نیرو‌های مقاومت علیه اشغالگران صهیونیست، امنیت ساکنان سرزمین‌های اشغالی را بشدت خدشه‌دار کرده است.

در همین زمینه، هفته گذشته پایگاه خبری «آی ۲۴» عبری‌زبان به نقل از «رونین بار» رئیس سازمان اطلاعات و امنیت داخلی رژیم صهیونیستی (شاباک) نوشت: طی سه ماه اخیر بیش از ۲۰۰ عملیات بزرگ ضد تل‌آویو صورت گرفته است که شامل ۱۵۰ مورد تیراندازی، ۲۰ مورد استفاده از مواد منفجره، زیرگیری، آدم ربایی و سایر موارد است.

این در حالی است که طی روز‌های گذشته به دلیل حمله وحشیانه صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی، پاسخ سخت موشکی و راکتی گروه‌های مقاومت فلسطین را نیز شاهد بودیم که موجب سخت‌تر شدن کار برای اشغالگران قدس شد و نتانیاهو به ناچار نیرو‌های ذخیره ارتش این رژیم را نیز جهت مقابله با تهدیدات، به خدمت فراخواند.

امتناع از خدمت سربازی و انصراف از خدمت سربازی نیز از دیگر مشکلاتی است که کابینه نتانیاهو با آن مواجه شده و یکی از عوامل تضعیف ارتش رژیم صهیونیستی و فرسایش توان نظامی صهیونیست‌ها محسوب می‌شود.

در کنار این مسائل، شدت یافتن موج مهاجرت معکوس در سرزمین‌های اشغالی نشان از وضعیت متزلزل کابینه نتانیاهو دارد و نشان‌دهنده این است که این دسته از افراد که نسبت به تأمین امنیت خویش دغدغه جدی دارند، معتقدند که رژیم صهیونیستی از توانایی لازم برای حل مشکلات و رفع نگرانی‌های موجود، برخوردار نیست.

این نکته را هم بایستی در نظر داشت که اختلافات میان اسرائیل و آمریکا جدی‌تر از قبل شده است؛ به گونه‌ای که «یائیر نتانیاهو» پسر نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، در اوایل ماه جاری طی پستی در توئیتر، ادعا کرد که وزارت امور خارجه آمریکا، احتمالاً به نیابت از ایران، تلاش می‌کند که نتانیاهو را از قدرت برکنار کند.

با این تفاسیر، ادعای مقام نظامی صهیونیست‌ها مبنی بر توانمندی اسرائیل برای حمله به ایران، آن‌هم بدون کمک آمریکا به نوعی مؤید این مطلب است که شکاف‌های موجود میان این دو متحد قدیمی گسترده از آن است که به راحتی قابل ترمیم باشد.

از سوی دیگر، آمریکایی‌ها هم می‌دانند که حتی اگر امکان همراهی با رژیم صهیونیستی در حمله به ایران را داشته باشند، هرگونه حمایت از اسرائیل برای آن‌ها هزینه سنگینی خواهد داشت و گروه‌های مقاومت به نیابت از ایران، ضربات سختی را به پایگاه‌های آمریکا در منطقه وارد خواهند کرد؛ کما اینکه در روزهای اخیر نیز شاهد ضربات سخت موشکی و پهپادی نیروهای جبهه مقاومت به یکی از پایگاه‌های آمریکا در سوریه بودیم.

با توجه به موارد فوق می‌توان این‌گونه نتیجه گرفت که اسرائیل چه به تنهایی و چه با حمایت و همراهی آمریکا توانایی مقابله با ایران را ندارد و باید رژیم صهیونیستی را پیش از وقوع هر جنگی، بازنده آن جنگ دانست؛ رژیمی که نه‌تنها با معضلات متعددی در داخل جامعه خود مواجه است، حتی توانایی دفاع و تأمین امنیت شهروندانش در برابر حملات موشکی گروه‌های مقاومت فلسطین و حزب‌الله لبنان را هم ندارد.

بر این اساس، لازم است که هشدار سال‌های اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی به سردمداران رژیم اشغالگر قدس را نیز یادآور شویم که «اگر غلطی از رژیم صهیونیستی سر بزند، جمهوری اسلامی تل‌آویو و حیفا را با خاک یکسان خواهد کرد.»؛ لذا هرگونه اقدام خصمانه اسرائیل علیه کشورمان موج تسریع در روند نابودی رژیم منحوس صهیونیستی خواهد شد.

انتهای پیام/ 200

نظر شما
پربیننده ها