«بچه زرنگ» به سراغ شهید صدرزاده می‌رود

دومین قسمت مجموعه «بچه زرنگ ۲» به روایت زندگی شهید مدافع حرم، شهید مصطفی صدر زاده می‌پردازد.
کد خبر: ۵۸۳۴۲۲
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۰ - 15April 2023

«بچه زرنگ» به سراغ شهید صدرزاده می‌رودبه گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، قسمت دوم این مجموعه مستند داستانی به شهید مدافع حرم مصطفی صدرزاده (فرمانده ایرانی گردان عمار از لشکر مقتدر فاطمیون) اختصاص دارد که روایتگر زندگی، اعزام و شهادت این شهید بزرگوار خواهد بود.

شهید مصطفی صدر زاده ۱۹ شهریور ۱۳۶۵ در شهر شوشتر خوزستان و در یک خانواده مذهبی دیده به جهان گشود. وی در سال ۱۳۹۲ برای دفاع از دین و حرم بی‌بی زینب (س) با نام جهادی «سید ابراهیم»، داوطلبانه به سوریه عزیمت کرد و به خاطر رشادت در جنگ با دشمنان دین، فرماندهی گردان عمار به او سپرده شد و جانشین تیپ فاطمیون گردید. سرانجام پس از چندین بار زخمی شدن در درگیری با داعش، ظهر روز تاسوعا مقارن با ۱ آبان ۱۳۹۴ در عملیات محرم واقع در حومه حلب سوریه به آرزوی خود که شهادت در راه خدا بود، رسید و به دیدار معبود شتافت و در گلزار شهدای بهشت رضوان شهریار آرام گرفت. از این شهید بزرگوار دو فرزند به نام‌های فاطمه و محمدعلی به یادگار مانده است.

مجموعه «بچه زرنگ ۲» کاری از گروه فیلم و سریال شبکه دو سیما به تهیه‌کنندگی رشید حاجتمند است که هر قسمت آن، کارگردان و نویسنده‌ای مستقل دارد. کارگردان این قسمت از مجموعه، هادی حاجتمند و نویسنده آن، عباس هادیان است.

دومین قسمت این مجموعه، شنبه ۲۶ فروردین ساعت ۲۱:۱۰ روانه آنتن شبکه دو می‌شود و بازپخش آن روز بعد ساعات ۰۰:۴۰ بامداد، ۹:۱۵ صبح و ۱۶:۱۵ خواهد بود.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار