دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر گیلان:

بی‌حجابی‌ها نتیجه غفلت برخی از متولیان آموزش و فرهنگ است

«صدیقی» گفت: اگر در مقابل بی‌حجابی و بدپوششی‌، برخی متولیان آموزش و فرهنگ تکالیف قانونی خود را در سطوح مختلف به‌خوبی انجام می‌دادند ما امروز شاهد این حجم از ولنگاری و بی‌حجابی، نبودیم.
کد خبر: ۵۸۳۵۵۵
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۲ - 16April 2023

بی‌حجابی‌ها نتیجه عدم عمل به تکالیف برخی متولیان آموزش و فرهنگ استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از رشت، «محمد مهدی صدیقی» دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر گیلان امروز (یکشنبه) در پاسخ به سوال خبرنگاران با بیان اینکه تقدم امر به معروف بر نهی از منکر در تمامی آیات قرآن و روایات معصومین (ع) بیانگر آن است که کار ایجابی و جاذبه مقدم بر کار سلبی و دافعه است اظهار داشت: دشمن همواره در تکاپوی غیرت‌زدایی، حیازدایی و دین‌زدایی جامعه است تا قید و بندهای حفظ کرامت زن را از بین برده و نظام خانواده را متزلزل کند.

وی با اشاره به تبعات منفی بی‌توجهی به فرهنگ عمومی تصریح کرد: اگر در مقابل بی‌حجابی و بدپوششی‌، برخی متولیان آموزش و فرهنگ تکالیف قانونی خود را در سطوح مختلف به‌خوبی انجام می‌دادند ما امروز شاهد این حجم از ولنگاری و بی‌حجابی که یک آفت بزرگ و بیماری بسیار خطرناک علیه بنیان خانواده است، نبودیم.

صدیقی خدمات بسیار اسلام و انقلاب اسلامی به جامعه زنان در حوزه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و همچنین در دانش‌ها و فناوری‌ها را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: آنچه که سیاست‌های کلی ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور بوده و به استان‌ها ابلاغ شده است، اجرای بند اول اصل سوم قانون اساسی می‌باشد مبنی بر اینکه دولت موظف است تا محیط مناسبی را برای رشد فضائل اخلاقی براساس ایمان، تقوا و مبارزه با کلیه مظاهر فساد و تباهی ایجاد کند.

وی با بیان اینکه مسئول عفاف و حجاب در دستگاه حاکمیتی مدیر آن نهاد، سازمان و اداره است نه حراست آن افزود: اعتقاد داریم عفاف و حجاب جزو مهم‌ترین امور است و در بخش اصناف کار اصلی ستاد امر به معروف و نهی از منکر پلمپ کردن نیست بلکه کار ما نظارت است که شاخص‌ها را به اصناف اعلام کردیم و نظارت خودمان را تقویت خواهیم کرد.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر گیلان با تاکید بر اینکه ستاد براساس بند 9 و 10 ماده 16 قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر، خود را مسئول حمایت همه‌جانبه از تشکل‌های مردمی می‌داند افزود: خواهران مطالبه‌گر عفاف و حجاب با حمایت‌های مستمر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان هر روز در صحنه حاضرند تا میادین و خیابان‌های استان همانند میدان شهدای ذهاب رشت جولانگاه رفتارهای وقیحانه اراذل ضدحجاب قرار نگیرد.

صدیقی در تشریح جزئیات حرکت بانوان مطالبه‌گر استان در صحنه مقابله با بی‌عفتی تصریح کرد: این خواهران تکلیف‌مدار هر روز مجاهدانه در قالب طرح احیاگران معروف با حضور جدی و راهپیمایی یا به‌صورت جنبش پلاکاردی و یا به‌نحو تذکر لسانی، حجت را بر تمامی مسئولین و متولیان عفاف و حجاب گیلان تمام کردند.

وی با بیان اینکه برای تقویت پایگاه اجتماعی نظام باید تهاجم فرهنگی دشمنان اسلام و انقلاب را جدی بگیریم افزود: در قبال مصوبه 427 شورای عالی انقلاب فرهنگی ایفای نقش کنیم؛ رهبر معظم انقلاب هم فرمودند وجود فساد تعجب‌آور نیست بلکه مبارزه نکردن با فساد تعجب‌آور است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار