جزئیات راهپیمایی اربعین از میدان امام حسین تا حرم سیدالکریم بررسی شد

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در نخستین نشست هم‌اندیشی دست‌اندرکاران پیاده‌روی روز اربعین در تهران گفت: این حرکت، پیام هم‌بستگی شیعیان به دنیاست، ثواب فراوانی دارد و مهم‌تر اینکه یک حرکت ‌جمعی فرهنگی است.
کد خبر: ۵۸۳۷۴
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۰ - 16November 2015

جزئیات راهپیمایی اربعین از میدان امام حسین تا حرم سیدالکریم بررسی شد

به گزارش گروه سایر رسانه های خبرگزاری دفاع مقدس، نخستین نشست هماندیشی دستاندرکاران پیادهروی روز اربعین در سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با حضور شهرداران مناطق 7 ، 12، 13، 14، 15، 16 و 20، مدیران عامل سازمانهای زیباسازی، آتش نشانی و پسماند، معاون سپاه حضرت محمد رسول الله(ص)، معاونان و مدیران سازمان فرهنگی هنری، نمایندگان دستگاههای مرتبط از جمله نیروی انتظامی، پلیس راهور، اورژانس تهران و ... برگزار شد.

محمود صلاحی رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در ابتدای این مراسم درباره لزوم این حرکت گفت: اربعین مخصوص امام حسین(ع) است و هیچ یک از ائمه اربعین ندارند و تنها یک اربعین حسینی داریم. پیادهروی این روز هم از همان زمان برای ما مانده است، از بعد از شهادت امام حسین(ع) و یارانشان، خانواده ایشان روزهای زیادی مسیرهای طولانی را طی کردند و یک پیام داشتند؛ پیام مظلومیت؛ پیامی که هنوز هم پس از چند صد سال ما این امکان را داریم تا حامل آن باشیم.

وی افزود: این حرکت پیام همبستگی شیعیان به دنیاست، ثواب فراوانی دارد و مهمتر از همه، یک حرکت دستهجمعی فرهنگی است.

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران درباره هدف از برگزاری این راهپیمایی و مقصد این حرکت گفت: عزاداری و پیام رسانی ما در تهران، برای تسکین کسانی است که این فرصت را نیافتند تا در آن راهپیمایی عظیم کربلا حاضر شوند. چه کار زیباتری است که پرچم سیدالشهدا(ع) از میدانی که نام او را یدک میکشد بلند شود؛ به همین دلیل و به خاطر نگاه ویژه فرهنگی شهردار تهران به میدان امام حسین(ع)، مبدا این اتفاق این میدان باشد.

سعید شریفزاده مدیرعامل سازمان آتشنشانی و خدمات ایمنی در خصوص آمادگی این دستگاه برای پیادهروی عزاداران در روز اربعین گفت: غیر از ایستگاههای ثابت در 13 نقطه ماشینهای سیار آتشنشانی حضور دارند و دو دستگاه اتومبیل آتشنشانی هم در حرم عبدالعظیم حسنی مستقر است. پیشگیریها و ملزومات هم از دور روز پیش از شروع این راهپیمایی انجام میشود.

نماینده فرماندهی نیروی انتظامی تهران بزرگ نیز درباره زمینهچینی مناسب در خصوص برگزاری هرچه بهتر این راهپیمایی گفت: در بخش حفاظت و مسائل ترافیکی دستورات مقتضی را به یگانها اعلام کردهایم. به این دلیل که این اتفاق به صورت منطقهای در حال برگزاری است، از شهرداران مناطق تقاضا داریم تا با کلانتری و پلیس راهور منطقه خود به طور هماهنگ فعالیت کنند.

سعید عباسزاده نماینده مرکز اورژانس تهران نیز از آمادگی این سازمان خبر داد و گفت: 8 پایگاه اورژانس در مسیر وجود دارد و دو دستگاه آمبولانس سیار هم از ابتدا تا انتهای مراسم، در کنار عزاداران خواهند بود.

عیسی علیزاده مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران از همکاری این سازمان در راهپیمایی اربعین خبر داد و گفت: فضاسازی مسیر راهپیمایی، ساخت تیزر تصویری دعوت از مردم برای پخش از شبکههای مختلف تلوزیونی که محتوای آن را سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در اختیار ما قرار خواهد داد و پخش این تیزرها در تلویزیونهای واقع در مترو و ایستگاههای اتوبوس میتواند حجم کثیری از مردم را از این اتفاق باخبر کنند.

شهردار منطقه 20 نیز از آمادگی مدارس برای پذیرایی از عاشقان حسینی خبر داد و گفت: ما در منطقه 20 به تمامی ساختمانهای شهرداری، مدارس و مساجد ابلاغیهای ارسال کردهایم و از آنها درخواست کردهایم که در روز اربعین، باز و پذیرای عزاداران حسینی باشند. در سه راه ورامین تا میدان شهرری هم بنا داریم تا بزرگترین خیابان هنر اربعین را با ارائه محصولات هنری و فرهنگی برگرفته شده از نهضت حسینی برپا کنیم.

حسین جعفری مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند نیز در این جلسه گفت: برای اولین بار همکاران من در کنار هیئات مذهبی حضور دارند. یک تشکل زیست محیطی که با عنوان خادمان هیأت در کنار عزادارن حضور دارند، مدیریت پسماند حاصل از این حرکت بزرگ را عهده دارند.

پیادهروی بزرگ روز اربعین در تهران صبح روز چهارشنبه 11 آذر از میدان امام حسین(ع) آغاز و پس از طی مسیری به طول تقریبی 15 کلیومتر از خیابان 17 شهریور، میدان شهدا، میدان خراسان، میدان شوش، خیابان فداییان اسلام، سه راه ورامین و میدان شهر ری در حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) پس از اقامه نماز ظهر و عصر پایان مییابد.

سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران راهپیمایی عاشقان اباعبدالله الحسین(ع) در روز اربعین حسینی را با مشارکت سپاه پاسداران، ناجا، پلیس راهور، هیئت رزمندگان اسلام، مرکز رسیدگی به امور مساجد، سازمان تبلیغات اسلامی، تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) و زیر مجموعههای مختلف شهرداری تهران برگزار میکند.

منبع: فارس

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار