در مراسم رژه روز ارتش مطرح شد؛

رئیس جمهور: جلوه «ما می‌توانیم» در بومی‌سازی تجهیزات پیشرفته ارتش/ ارتش در عرصه‌های علم و فناوری گوی سبقت را از دیگر ارتش‌های منطقه ربوده است

حجت‌الاسلام رئیسی گفت: ارتش مبتنی بر کار‌های بومی است و تجهیزاتش در نیرو‌های زمینی، هوایی و دریایی جلوه ما می‌توانیم است.
کد خبر: ۵۸۳۹۵۱
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۳ - 18April 2023

ارتش در عرصه‌های مختلف علم و فناوری گوی سبقت را از دیگر ارتش‌های منطقه ربوده است/ بومی‌سازی تجهیزات پیشرفته در ارتش جلوه «ما می‌توانیم» استبه گزارش خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام والمسلمین «سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهور امروز (سه‌شنبه) در مراسم رژه روز ارتش جمهوری اسلامی ایران، اظهار داشت: ارتش جمهوری اسلامی ایران شاخصه‌هایی همچون خداباوری، خودباوری و مردم باوری دارد، خداباوری در ارتشیان ما اندیشه الهی و اندیشه دفاع از مردم و دفاع از وطن را ایجاد می‌کند و در دنیا افتخار دارد که ولایتمدار است و تحت زعامت جانشین امام عصر خدمت می‌کند.

حجت‌الاسلام رئیسی گفت: خودباوری ارتشیان باعث شده است که امروز ارتش دلاور شجاع و قهرمان ما در عرصه‌‌های مختلف علم و فناوری گوی سبقت را از ارتش‌های منطقه ربوده است به نحوی که همگان معترف هستند که امروز ارتش ما مجهز، به‌روز و به هنگام است، ارتش جمهوری اسلامی ایران از تجهیزات پیشرفته برخوردار است و این تجهیزات به برکت علم و دانش ارتشیان بومی شده است در برخی از ارتشها تجهیزات وارداتی حرف اول را می زند. اما در ارتش ایران بومی سازی حرف اول را می‌زند.

رئیس جمهور گفت: ارتش مبتنی بر کارهای بومی است، این تجهیزات که در نیروهای زمینی، هوایی و دریایی و همه بخش های ارتش ایران و به طور کلی در چهار نیرو عموما بومی است و جلوه ما می توانیم است، ارتش هیچ زمانی در زمان مشکلات احساس کاستی نمی کند بلکه در برهه تحریم و تهدیدات فرصت می سازد و فرصتهای بسیاری را در عرصه های مختلف توانسته است زمینه پیشرفت برای خود و برای کشور قرار دهد.

وی اظهار داشت: ارتش و سپاه به نام ایران پاسدار حریم جمهوری اسلامی ایران هستند؛ پیام ارتش و نیروهای مسلح این است که نیروهای فرامنطقه‌ای هر چه زودتر منطقه را ترک کنند، زیرا حضور ایران امنیت ساز است و حضور نیروهای بیگانه امنیت را تهدید می کند.

رئیس جمهور با اشاره به رشادت‌های نیروهای مسلح ایران و ایستادگی آنها در برابر اشرار و تروریستها که سبب شد امنیت در منطقه فراهم شود، تاکید کرد: قدرت جمهوری اسلامی ایران و توان نظامی آن حتما به نفع منطقه است و امروز ارتش از این امنیت حراست و پاسداری می کند.

رئیسی گفت: امروز مردم با همه نیروهایی که پاسدار حریم جمهوری اسلامی ایران هستند، احساس یکی بودن دارند. حضور نیروهای مسلح ما برای منطقه امنیت‌ساز است.

وی پیام روز ارتش را صلح و دوستی برای کشورهای منطقه دانست و تاکید کرد: هر دستی که بخواهد امنیت را برای منطقه حفظ کند، می‌فشارد. اما پیام ارتش و نیروهای مسلح ما به نیروهای فرامنطقه‌ای به ویژه نیروهای آمریکایی این است که هرچه زودتر منطقه را ترک کنند.

رئیس قوه مجریه در ادامه گفت : ارتش جمهوری اسلامی ایران با ۴۸ هزار شهید از کشور، مردم، وطن و ارزش‌های اسلامی دفاع کردند که جای شکرگزاری و تشکر از فرماندهی کل قوا و ستاد کل مشترک نیروهای مسلح را دارد و همه کسانی که برای توانمند شدن هر چه بیشتر نیروهای مسلح تلاش می‌کنند.

وی تاکید کرد: دشمنان به ویژه رژیم صهیونیستی این پیام را دریافت کرده‌اند که کوچکترین اقدامی علیه کشور پاسخ سختی از جانب نیروهای مسلح دربر خواهد داشت و با نابودی حیفا و تل آویو همراه خواهد بود.

رئیسی در ادامه با طرح چند پرسش از جمله اینکه نیروی مسلح ما در مقابل تروریست‌ها چگونه از حضور اشرار و نیروهای تکفیری در منطقه با تمام وجود و با فرماندهی سردار شهید سلیمانی جلوگیری کرد؟ پاسخ داد: بر هیچکس در منطقه پوشیده نیست که چطور نیروهای مسلح ما برای تمامیت ارضی کشورهای منطقه ایستادگی کردند. امروز ما شاهد بکارگیری تجهیزات پیشرفته‌ای در ارتش هستیم که این همان جلوه ما می توانیم است. ارتش جمهوری اسلامی ایران از تهدیدها و از همه کاستی‌ها برای کشور فرصت می‌سازد.

رئیس قوه مجریه با تاکید بر اینکه که ارتش جمهوری اسلامی به مردم عشق دارد و ملت هم به ارتش اعتماد دارد، افزود: ارتش امروز پشتوانه امنیت کشور است و هرجا حادثه‌ای در کشور پیش می آید ارتش در کنار ملت است.

وی ارتش جمهوری اسلامی ایران را سد محکمی در مقابل ضد انقلاب و گروه‌های تکفیری و اشرار عنوان کرد و گفت: ارتش جمهوری اسلامی ایران مرزبانی از مرزهای کشور را به عهده دارد و حتی در اقیانوس‌ها از منافع ایران پاسداری می‌کند و مردم این زحمات را می‌بینند.

وی ادامه داد: ارتش جمهوری اسلامی ایران همواره پشتیبان امنیت، آسایش و زندگی آرام ملت و پاسدار انقلاب شکوهمند اسلامی و خون شهدای انقلاب اسلامی است و خانواده معظم شهدا بدانند که اگر تا امروز آثار خون شهدای آنان توانسته در برابر جاهلیت مدرن ایستادگی کند، ارتش و نیروهای مسلح ما این مسیر را ادامه می‌دهد.

رئیس جمهور گفت: امروز دولت خود را نسبت به تجهیز و پشتیبانی نیروهای مسلح موظف می‌داند تا دغدغه نیروهای مسلح را در این زمینه برطرف کند.

انتهای پیام/371

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار