نماینده مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با دفاع‌پرس:

اصلاح قیمت انرژی نباید باعث تورم در سایر حوزه­‌ها شود‌/ اصلاحات اقتصادی بدون جامع نگری نتیجه­‌ای ندارد

کرمی با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر صرفه‌جویی در سال جاری به ویژه در حوزه انرژی گفت: مصرف انرژی در کشور بسیار بیش­تر از نیاز داخل است؛ اما نمی‌توان بدون جامع‌نگری دست به تغییرات زد.
کد خبر: ۵۸۳۹۶۸
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۳:۰۱ - 21April 2023

اصلاح قیمت انرژی نباید باعث تورم در سایر حوزه­‌ها شود‌/اصلاحات اقتصادی بدون جامع نگری نتیجه­ایی ندارد«غلام­حسین کرمی» نماینده مردم دشتی و تنگستان در گفت‌­وگو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر صرفه‌جویی در سال جاری به ویژه در حوزه انرژی اظهار داشت: مصرف انرژی در کشور بسیار بیش­تر از نیاز داخل است؛ اما نمی‌توان بدون جامع نگری دست به تغییرات زد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: موضوعات این چنینی نیاز به نگاه از بالا دارد به نحوی که جامعیت داشته و همه جوانب اقتصادی و اجتماعی لحاظ شده باشد.

کرمی تاکید کرد: اگر مشخص شود که کشور سوخت را ارزان به مردم عادی و صنایع می‌­دهد و اصلاح آن تاثیری منفی بر اقتصاد نمی­‌گذارد، اقدام خوبی است و می‌تواند با بررسی دقیق انجام شود.

وی افزود: اصلاح قیمت انرژی نباید باعث تورم در سایر حوزه­‌ها شود. بنده پیشنهاد میکنم در این موضوع بررسی کامل و جامعی صورت بگیرد، اگر اصلاح یارانه انرژی بخش‌های صنعتی و پتروشیمی بر نان مردم اثر منفی نگذارد، باید این اقدام صورت بگیرد.

نماینده مردم دشتی و تنگستان با بیان این موضوع که دولت و مجلس باید شیوه جدید پرداخت یارانه‌ها را بیش­تر مورد بررسی قرار می­‌دادند گفت: موضوعات این چنینی باید بیشتر مورد بررسی قرار بگیرند و شیوه اجرا تغییر کند. بسیاری مردم زیر خط فقر هستند در صورتی که افرادی درآمدهای بالاتری دارند، تبعیض قابل پذیرش نیست.

کرمی ادامه داد: نظر کارشناسان باید با در نظر گرفتن همه جوانب باشد و اینکه برخی بگویند قیمت انرژی پایین است و باید افزایش پیدا کند به نفع قشرهای کم درآمد نیست.

انتهای پیام/371

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار