رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در نشست هیئت داوران هوای‌نو:

هیئات حضور مردم در عرصه جهاد تبیین را محقق سازد

حجت‌الاسلام قمی با بیان اینکه یکی از موضوعاتی که به جهاد تبیین برمی‌گردد و گره‌های بزرگ باز می‌کند این است که هیأت‌های مذهبی به عنوان سنگر و مرکز جهاد تبیین معرفی شدند، گفت: این مأموریت با دقت انتخاب شده و اینگونه مسئولیت سپاری مهم، رمزگشایی می‌طلبد لذا برای انجام به هنگام این وظیفه باید به سراغ این محفل مقدس رفت تا از این پدیده پربرکت برای تعالی و رفع مشکلات جامعه، به بهترین شکل استفاده کرد.
کد خبر: ۵۸۴۱۶۶
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۳ - 18April 2023

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، نشست هیئت داوران مهرواره هوای نو، با حضور حجت‌الاسلام محمد قمی، رئیس سازمان تبلیعات اِسلامی، حجت‌الاسلام باباخانی، رئیس سازمان هیئت و تشکل‌های دینی، وحید ملتجی، دبیر مهرواره هوای نو، لاجوردی، نماینده مردم تهران در مجلس، حجت‌الاسلام شرفخانی، رئیس مرکز امور خیریه سازمان اوقاف و امور خیریه، کشکولی، مسئول شورای معارف سیمای ملی، حجت‌الاسلام میرلوحی، حجت‌الاسلام وافی، حجت‌الاسلام آقامیری، حجت‌الاسلام سعیدی، حجت‌الاسلام موسوی مقدم، دکتر امین فروغی، امیری اسفندقه، دکتر علی یکتا، هادی جانفدا، فضه سادات حسینی، سید بشیر حسینی، محمد انصاری، جواد فروغی و خانم نیلچی زاده در مجموعه شهدای انقلاب اسلامی «سرچشمه» برگزار شد.

حجت الاسلام محمد قمی، رئیس سازمان تبلیعات اسلامی گفت: هیئت، شجره و طیبه‌ای پرثمر و متصل به آسمان است که در طول قرن‌ها محمل رشد جامعه بوده است همچنین این پدیده مقدس؛ رأس حرکت جامعه و مبنای حرکت‌های مؤمنانه است.

وی اظهار کرد: یکی از موضوعاتی که به جهاد تبیین برمی‌گردد و گره‌های بزرگ باز می‌کند این است که هیأت‌های مذهبی به عنوان سنگر و مرکز جهاد تبیین معرفی شدند البته این مأموریت با دقت انتخاب شده و اینگونه مسئولیت سپاری مهم، رمزگشایی می‌طلبد لذا برای انجام به هنگام این وظیفه باید به سراغ این محفل مقدس رفت تا از این پدیده پربرکت برای تعالی و رفع مشکلات جامعه، به بهترین شکل استفاده کرد.

هیئت می‌تواند حضور صد در صدی مردم در عرصه جهاد تبیین را محقق سازد

حجت‌الاسلام قمی عنوان کرد: جهاد تبیین، کوشش صددرصدی مردم را می‌طلبد همچنین ممکن است عده‌ای از مردم در عرصه جهاد تبیین مبادرت کنند اما هدف این است که صددرصد مردم در این میدان حضور یابند و هیأت می‌تواند این اتفاق را رقم زده و زمینه تحقق این امر را فراهم سازد..

هوای نو رسالت شناسایی الگوهای برتر را دارد/در «اندیشکده هیئت» ۱۰ میز تخصصی تأسیس شده تا نظام مسائل هیئت را احصا کنند

حجت‌الاسلام مجید باباخانی، رئیس سازمان هیأت و تشکل‌های دینی در ادامه این مراسم با اشاره به اینکه هوای نو رسالت شناسایی الگوهای برتر را دارد و پشتیبانی و همراهی از این رویداد بر عهده سازمان هیئت است، اظهار کرد: هوای نو بستری یکسان برای شناسایی و توان هیأت‌ها فراهم می‌سازد همچنین در پی پدید آمدن این مهرواره، مرکز رشد و نوآوری در سازمان هیأت و تشکل‌های دینی نیز تأسیس شد تا هیأت‌ها و تشکل‌هایی که ظرفیت‌های خوبی برای تعالی فرهنگ جامعه دارند راهبری شوند و ارتقاء یابند و خلأها برطرف شوند.

حجت‌الاسلام باباخانی عنوان کرد: یکی دیگر بخش‌های سازمان هیأت و تشکل‌های دینی؛ «اندیشکده هیئت» است در این اندیشکده 10 میز تخصصی تأسیس شده تا نظام مسائل هیئت را احصا کنند. تضارب و هم‌افزایی با پژوهشکده‌ها و ایجاد شبکه عقلانیت کشوری در حوزه هیئت و ارتباط با دانشگاه‌ها بر عهده این اندیشکده است.

بابا خانی بیان داشت: متأسفانه موضوع هیئت با این سطح اثرگذاری در صدا و سیما مورد توجه قرار نگرفته لذا باید برنامه فاخر تولید کرده و از طریق شبکه‌های پربازدید با مردم گفتگو کنیم و دستاوردهای سازمان هیأت و تشکل‌های دینی مانند «مهرواره هوای نو» را به بهترین شکل به مردم معرفی کنیم.

هیئت می‌تواند حضور صد در صدی مردم در عرصه جهاد تبیین را محقق سازد

وحید ملتجی، دبیر مهرواره هوای نو با اشاره به طراحی دو پوستر برای این رویداد گفت: امسال یکی از تفاوت‌ها در برگزاری مهرواره هوای نو با سال گذشته این است که چهار بخش برای رویداد در نظر گرفته شده و درکل ۴۱ رشته طراحی شده است که بخش‌ها شامل بخش ارکان هیأت، بخش نهاد هیأت، بخش تولیدات هیأت و فرا هیأت است.

حجت الاسلام وافی، مسئول بخش فرا هیأت هم گفت: فرا هیأت مربوط به اتفاقاتی است که پیرامون تمام اتفاقات و فراخوان‌هایی که از درون هیأت شکل نگرفته اما برای هیئت‌ها رقم زده شده‌اند لذا در قسمت حامیان فرا هیأت به مجموعه‌هایی می‌پردازیم که به هیأت‌ها خدمت می‌کنند.

هیأت‌های مذهبی فرد محور و پرچم محور، عامل بازدارنده وفاق عمومی
عظیم زاده اردبیلی، عضو شورای فرهنگی اجتماع زنان عنوان کرد: تشکل هیأت با تشکل‌های دیگر تفاوت‌های بسیاری دارد چراکه هیأت‌های مذهبی بهترین پایگاه برای تعظیم شعائر دینی هستند. لذا برای ترویج فرهنگ اهل‌بیت علیهم‌السلام و شعائر دین باید وفاق عمومی میان هیأت‌های مذهبی ایجاد شود و هیأت‌های مذهبی فرد محور و پرچم محور، ایده آل‌ها را فراهم نمی‌کند.

وی افزود: مردمی بودن می‌تواند جریان هیأت‌های مذهبی را به‌سوی موفقیت سوق دهد کما اینکه در زنجان همه حول یک علم گرد هم می‌آیند. وفاق عاطفه محوری و همبستگی ملی باید در نظر گرفته‌شده و اندیشه و نیروی جوانان باید در هیأت‌های مذهبی ‌ به کار گرفته شود. هیئت اگر حرف نو و برنامه داشته باشد مردم و به‌ویژه جوانان را جذب می‎کند. در واقع برنامه داشتن مثمر ثمر بودن است اگر به این سمت حرکت کنیم می‌توانیم عموم مردم را در خیمه آل الله کنار یکدیگر جمع کنیم.

وی تصریح کرد: قرار نیست بحث زن و خانواده این باشد در کدام هیئت بانوان حضور دارند بلکه باید در تمام هیأت‌ها خانواده، تبیین هویت انسانی و اصالت خانواده به‌عنوان محو مطرح باشد.

حجت‌الاسلام میر لوحی با اشاره به کلمه هیأت گفت: جلسات روضه نباید نسبت به مسائل اسلامی و فرهنگی و سیاسی بی‌توجه باشند در هیأت نباید فقط اشک ریخت بلکه مسائل مهمی همچون فضائل امیرالمؤمنین و مسئله مهم ولایت مداری و فلسفه عزاداری امام حسین (ع) باید محور بحث و گفتگو باشند.

هیئت می‌تواند حضور صد در صدی مردم در عرصه جهاد تبیین را محقق سازد

در ادامه این نشست، کشکولی، مسئول شورای معارف سیمای ملی گفت: باید قدر مهرواره هوای نو را بدانیم و استمرار دهیم. استمرارش با حضور و استفاده از ظرفیت رسانه امکان دارد. جا دارد به پیوست رسانه این‌گونه رویدادها بیشتر فکر کنیم. به تصویر کشیدن فعالیت‌های مبتکرانه، خلاقانه و انسان دوستانه هیأت‌های مذهبی برای رفع مشکلات جامعه به‌عنوان الگو ضروری است همچنین در حوزه فعالیت‌های هیأت‌های مذهبی توجه به بخش کودک بسیار حائز اهمیت بود و یک حوزه راهبردی است.

حجت‌الاسلام شرف خانی، رئیس مرکز امور خیریه سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: یکی از توصیه‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی توجه جدی به مسئله قرآن است، بحث محفل انس با قرآن نباید تشریفاتی برای شروع مجالس باشد بلکه باید از ارکان اصلی هیئت محسوب شود. با هیأت قرار است زندگی کنیم لذا باید به قرآن توجه شود اگر شاعر و ستایشگر به‌عنوان رکن است، محفل قرآنی هم یک رکن است.

دکتر لاجوردی، نماینده مردم تهران در مجلس گفت: کار خوبی در مهرواره هوای نو انجام‌شده و ادامه خواهد داشت. نکته اینکه ما تجربه‌داریم وقتی دشمنان متوجه کار تأثیرگذار می‌شوند حتماً مترصد هستند این حرکت تأثیرگذار را به انحراف بکشانند لذا باید این سؤال را مطرح کرد که اگر برنامه‌ای برای به انحراف کشاندن هیئت وجود دارد چگونه با آن مقابله کنیم؟

وی افزود: استعدادها و ظرفیت‌های در هیأت‌ها باید شناسایی شوند چراکه هیئت‌ها بهترین پایگاه جهاد تبیین و ظرفیت عظیمی برای مقابله با جنگ ترکیبی که دشمنان را ه انداخته‌اند، هستند.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها