نماینده ولی فقیه در مازندران:

مشاهده تجلیات هنر اسلامی در زندگی هنرمندان ضروری است

آیت‌الله «محمدی لائینی» گفت: مشاهده تجلیات هنر اسلامی در زندگی هنرمندان ضروری است، هنر باید در ظاهر و باورهایشان مشخص باشد.
کد خبر: ۵۸۴۱۸۴
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۶ - 18April 2023

مشاهده تجلیات هنر اسلامی در زندگی هنرمندان ضروری استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، آیت‌الله «محمدباقر محمدی لائینی» نماینده ولی فقیه در مازندران امشب در اختتامیه هفته هنر انقلاب اسلامی که به همت حوزه هنری استان مازندران برگزار شد، ضمن گرامی‌داشت هفته هنر اسلامی و ایام اظهار داشت: گرچه در روز‌های پایانی ماه مبارک رمضان قرار داریم، اما هر ساعتش برای ما یک ماه است.

آیت‌الله محمدی لائینی با بیان اینکه تحقق شعار سال با فعالیت جهادی مدیران و همراهی مردم امکان‌پذیر است، افزود: جا دارد در این مراسم یادی از سید اهل قلم شهید آوینی کنیم، از اینکه هنرمندان استان بهترین اثر مکتوب را رقم زده و به نشر رساندند خوشحالیم، این اثر باید انعکاس کشوری پیدا کند.

 نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: مقام معظم رهبری در اولین روز از ماه مبارک رمضان فرمودند قاریان باید به‌منظور تاثیرگذاری قرآن تلاوت کنند، قرائت برای قرائت نیست، همینطور که هنر هم برای هنر نیست هنر برای تاثیرگذاری است.

وی خاطرنشان کرد: هنرمندان باید هنر خود را جهت ترویج و توسعه ارزش‌های انقلاب اسلامی به‌کار بگیرند، این هم نمی‌شود مگر اینکه اول در خود جامعه هنر تاثیر داشته باشد، باید مشتعل باشید تا دیگران را هم مشتعل و متاثر کنید.

این مسئول تصریح کرد: مشاهده تجلیات هنر در زندگی هنرمندان ضروری است، در ظاهر و باورهایشان باید مشخص باشد، اگر اسامی فرزندانشان اهل بیتی (ع) باشد خوب است، تجلی این تاثیرگذاری و هنر در بین هنرمندان است.

این مراسم با برپایی محفل شعرخوانی جمعی از شاعران و تجلیل از چند هنرمند فعال این مرکز و چهره برتر هنر انقلاب و همچنین مدیران اجرایی فعال در عرصه هنر و رونمایی از دو کتاب «قافله قلم» و «قصه آقا» از تولیدات حوزه هنری استان مازندران همراه بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار