یکی از فرماندهان جبهه مقاومت:

شهید «حجازی» مطیع محض ولایت بود

سردار «کهنسال» گفت: شهید «حجازی» مطیع محض بود و تبعیت محض داشت.
کد خبر: ۵۸۴۶۸۲
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۶ - 21April 2023

شهید «حجازی» مطیع محض ولایت بودبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، سردار «کمیل کهنسال» از فرماندهان دفاع مقدس و جبهه مقاومت در سخنان پیش از خطبه‌های نمازجمعه مرکز استان با تأکید بر تقوای الهی و گرامیداشت یاد و خاطره سردار شهید حاج «قاسم سلیمانی» و شهید «سید محمد حجازی» اظهار داشت: مردان خدا و مجاهدان واقعی فی سبیل الله در عمر و حیات دنیایی خود شناخته نمی‌شوند، گمنام هستند و اغلب کمتر شناخته می‌شوند چون اخلاص دارند و چیزی را جز رضایت خدا بر چیز دیگری ترجیح نمی‌دهند.

سردار کهنسال با بیان اینکه این مردان الهی اهل خودنمایی نیستند و هر چه هست خدا هست و خدا و این خصیصه مردان الهی و مجاهدان واقعی راه الهی است، افزود: مردان خدا جز رضایت خدا نمی‌شناسند و از هیچ چیزی هم نمی‌ترسند حتی از سرزنش سرزنش گران.

فرماندهان جبهه مقاومت با بیان اینکه آنها خدا را دوست دارند و خدا هم آنها را دوست دارد و این برایشان مهم است، گفت: حاج قاسم و یار با وفایش شهید حجازی از زمره این مردان الهی بودند.

وی ادامه داد: این شهدا بعد از شهادت شناخته شدند و شهید حجازی را حتی همسایه‌ها نمی‌شناختند و پارچه‌ای که نصب کردند تازه فهمیدند «سید محمد حجازی» جانشین نیروی قدس است.

سردار کهنسال اضافه کرد: این مرد بزرگ از قبل از انقلاب به عنوان مبارز و مجاهد و در پیروزی انقلاب نقش موثری ایفا کرد و پس از اینکه وارد سپاه شد در مقابله با بحرانهای داخل کشور و شرارتهای تجزیه طلبانه در جنوب شرق و شمال غرب بویژه در کردستان در کنار دیگر شهبدان و فرماندهان بزرگ جبهه دفاع از اسلام و انقلاب اسلامی نقش بسیار موثری را ایفا کرد.

وی اضافه کرد: این شهید بزرگ بعد از جنگ به عنوان فرمانده نیروی مقاومت بسیج بود که در دوره ایشان بسیج دوران طلایی را سپری کرد و بعد معاون هماهنگ کننده کل سپاه، جانشین سپاه، پشتیبانی ستاد کل نیروهای مسلح را به عهده گرفت و به دستور ولای خود به سپاه قدس رفت و عازم جبهه مقاومت لبنان شد.

فرمانده جبهه مقاومت با بیان اینکه این شهید از جمله فرماندهانی است که چندین بار مورد لطف امام و مولای خود واقع شد و احکامی را رهبر معظم انقلاب به ایشان دادند، اذعان داشت: شاید به اندازه این شهید بزرگوار کمتر کسی را داشته باشیم که در دفعات متعدد و در مسئولیتهای حساس و تأثیرگذار احکام و ماموریت را مستقیم از رهبر معظم انقلاب دریافت کرده است.

وی افزود: این مرد بزرگ به حدی مظلوم و ناشناخته بود که با همه خدمات ارزنده و مجاهدتهای خالصانه بعد از پیام امام و مولایمان و نائب امام زمان مردم فهمیدند شهید «سید محمد حجازی» چه شخصیتی بود؛ اینها مشخصات مردان الهی است چون در دنیا برای خودشان چیزی را طلب نمی‌کنند و چیزی را جز رضایت خدا برای آنها اهمیت ندارد.

سردار کهنسال به سخنان رهبر معظم انقلاب در پیرامون این شهید عزیز اشاره کرد و ادامه داد: شهید حجازی عمری سراپا مجاهدت، فکری پویا، دلی سرشاز از ایمان راستین، ایمان و عمل صالح و آکنده از انگیزه و عزم راسخ در مسئولیتهای بزرگ و اثرگذار در سپاه پاسدالران انقلاب اسلامی خدمت کردند و در همه آنها سربلند و موفق بوده است.

وی اضافه کرد: وقتی پیام را گوش کردیم در دلمان غبطه خوردیم برای این شهید که اینگونه مورد خطاب و محبت و تایید نائب امام زمان قرار گرفت؛ چه زندگی بهتر از این زندگی و چه حیاتی زیباتر از این حیات.

این فرمانده جبهه مقاومت با بیان اینکه مردان الهی دارای ایمان و عمل صالح هستند و عمل صالحی بالاتر از عمل صالح شهیدان وجود ندارد، گفت: شهید حجازی همواره در خدمت اسلام و انقلاب بوده و در تمامی مسئولیت‌ها سربلند و موفق بوده است.

وی با بیان اینکه شهید حجازی امام شناس بوده است، تصریح کرد: شهیدان حجازی و سلیمانی ذوب در حضرت امام بودند و تعبیر و تفسیر به رأی نمی‌کردند از سخنان امام و رای و نظر امامشان؛ مطیع محض بودند و تبعیت محض داشتند چون راه سعادت و عزت را که راه توحید است تبعیت از امامشان می‌دانستند.

این فرمانده جبهه مقاومت با بیان اینکه همه عظمت و عزت انقلاب اسلامی مرهون اصل توحیدی و تبعیت از امام است، تأکید کرد: قدرتمند کردن و تجهیز حزب الله با ایشان بود و حماس و جبهه اسلامی، غزه و گروههای کوچک را با هدایت و رهبری ولی فقیه و با فرماندهی حاج قاسم بر عهده داشت و امروز حماس و لبنان به قدرتی رسیده است که اسراییل را تهدید می‌کند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار