نمایندگان پارلمان اردن:

دولت اردن فورا برای آزادی نماینده اردنی علیه تل‌آویو اقدام کند

نمایندگان پارلمان اردن با اشاره به بازداشت یکی از نمایندگان این کشور توسط رژیم‌صهیونیستی گفتند: دشمن اشغالگر حق ندارد کرامت اردنی‌ها را زیرپا بگذارد.
کد خبر: ۵۸۴۹۴۰
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۶ - 24April 2023

دولت فورا برای آزادی نماینده اردنی علیه تل‌آویو اقدام کندبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از العربی الجدید، «خلیل عطیه» نماینده پارلمان اردن اظهار داشت: ما به عنوان ملت اردن نباید به دشمن صهیونیستی اجازه دهیم دست به چنین اقدامات راهزنانه و تروریستی علیه مردم ما در اراضی اشغالی بزند.

عطیه افزود: صهیونیست‌ها یکی از نمایندگان پارلمان اردن را بازداشت کرده‌اند. به جزئیات کاری نداریم، اما دولت اردن باید فوراً برای آزادی این نماینده از دست صهیونیست‌ها اقدام کند.

نماینده پارلمان اردن ادامه داد: وظیه ملی ما این است که به دشمن اجازه ندهیم به کرامت اردنی‌ها توهین کرده و یکی از اعضای پارلمان را بازداشت کند چرا که وی دارای مصونیت قضائی است.

وی خاطرنشان کرد: یادمان نرفته صهیونیست‌ها چگونه یک قاتل اسرائیلی را که با خونسردی تعدادی از شهروندان اردنی را در حادثه سفارت به قتل رسانده بود آزاد کرد.

«اندره حواری» یکی دیگر از نمایندگان پارلمان اردن نیز تاکید کرد: باید یادآور شوم که دشمن صهیونیستی، دشمن اردن و رهبران و ملت آن است. این نماینده اردنی دارای مصونیت قضائی بوده و قوانین بین‌المللی بر این نکته تاکید دارد.

وی اضافه کرد: البته ادعا‌های اسرائیلی‌ها همواره با دروغ و تحریف همراه بوده تا اوضاع سیاسی و مردمی اردن را تحت فشار قرار دهند.

رسانه‌های خبری شب گذشته گزارش دادند که در پی تنش در روابط «اسرائیل» و اردن به علت بازداشت نماینده مجلس اردن به اتهام «قاچاق سلاح» در فلسطین اشغالی، وزیر خارجه اردن به تماس تلفنی وزیر خارجه این رژیم پاسخ نداد.

کانال عبری کان با انتشار توئیتی نوشت که به دلیل تنش بین این رژیم و اردن در پی بازداشت «عماد العدوان»، نماینده پارلمان اردن در تل آویو، «ایمن الصفدی»، وزیر خارجه اردن، از پاسخ به تماس تلفنی «الی کوهن»، وزیر امور خارجه اسرائیل خودداری کرده است.

این رسانه افزود که دستگاه امنیت داخلی اسرائیل در حال تحقیق درباره پرونده عماد العدوان است.

وزارت خارجه اردن روز یکشنبه اعلام کرد که این رژیم یک نماینده مجلس اردن را در حالی که مقداری سلاح و طلا به همراه داشته بازداشت کرده است. این وزارتخانه تاکید کرده که وضعیت نماینده کشور را پیگیری می‌کند.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار