طالبان از گرفتار شدن ۱۲۰ شهروند افغانستان در سودان خبر دادند

وزیر امور خارجه دولت موقت طالبان در افغانستان گفت: حداقل ۱۲۰ شهروند این کشور در درگیری‌های سودان گرفتار شده‌اند.
کد خبر: ۵۸۵۲۷۳
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۰ - 26April 2023

طالبان: حداقل ۱۲۰ شهروند افغانستان در سودان گرفتار شده‌اندبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از خبرگزاری آناتولی، امیر خان متقی، وزیر امور خارجه دولت موقت طالبان در افغانستان در یک گردهمایی در ولایت خوست اظهار داشت: دست‌کم ۱۲۰ شهروند افغانستان در درگیری‌های اخیر سودان گرفتار شده اند.

وزیر امور خارجه دولت موقت طالبان در افغانستان در این خصوص افزود که در حال تلاش برای محافظت از افغان‌های گرفتار در سودان است؛ اما توضیح بیشتری در این باره نداد.

بامداد ۱۵ آوریل جاری در خارطوم، پایتخت سودان و شهر‌های مختلف این کشور بین ارتش و نیرو‌های پشتیبانی سریع درگیری‌های مسلحانه آغاز شد و به مناطق دیگر گسترش یافت که در پی آن، روز شنبه گذشته تخلیه شهروندان کشور‌های خارجی از سودان آغاز شد.

هارون محمود مدیخیر مشاور فرمانده نیرو‌های پشتیبانی سریع سودان ساعاتی پیش گفت: ما به آتش بس پایبندیم و این درگیری باید تمام شود. ما به توافق چارچوب و تحویل قدرت به غیرنظامیان پایبندیم. ما مایل به این جنگ نبودیم، اما فرمانده نیرو‌های مسلح ما را مجبور کرد. جریانات افراطی وارد فاز درگیری در کشور شده اند.

هارون محمود مدیخیر گفت: این جنگ تمام نخواهد شد مگر با تسلیم شدن البرهان. عبدالفتاح البرهان در حالی که هم اکنون در مخفیگاه است چگونه می‌خواهد سودان را به پیش ببرد. نیرو‌های پشتیبانی سریع بر نود درصد از مراکز دولتی و حاکمیتی مسلط هستند در حالی که ارتش بر شبکه‌های اجتماعی مسلط است. امکان تمدید آتش بس وجود دارد و ما به دنبال صلح هستیم نه جنگ.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار