شهید «محمدکاظم ناصحی فرد»:

حرکت در خط امام (ره) مانع از انحراف می‌شود

شهید «ناصحی فرد» می‌گفت: اگر در خط امام (ره) حرکت کنیم هیچ انحرافی ما را تهدید نخواهد کرد.
کد خبر: ۵۸۵۷۹۱
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۲:۳۷ - 01May 2023

حرکت در خط امام(ره) مانع از انحراف می شود

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ارومیه، «محمد کاظم ناصحی فرد» در سال 1336 در شهر ارومیه پا به عرصه هستی گذاشت. در دوران کودکی او بچه آرام و سربه راه و همیشه در اطاعت والدین‌اش بود و بسیار مودبانه با آنها برخورد می کرد.

حسن خلق بالایی داشت و اخلاق خوب و رفتار شایسته و صله ارحام از خصوصیات بارز این شهید و عامل محبوبیتش در بین مردم بود.

او در کلاس‌های نهج البلاغه شرکت می کرد قرآن را با صوت دلنشینی تلاوت می‌کرد و جز افراد فعال مسجد محله بود و وفای به عهد او زبان زد خاص و عام بوده و هنوز هم دوستان و اطرافیان از این خصوصیتش یاد می کنند.

محمدکاظم از هنگامی که جنگ آغاز شد احساس مسئولیتش بیشتر شد و خود را موظف می دانست در جبهه‌های نبرد حضور داشته باشد.

اولین اعزام او به جبهه در سال 1361 و در سن 25 سالگی بود. او شور و حال بلاوصفی در اعزام داشت و از اینکه به ندای حق لبیک گفته بود بسیار خرسند و خوشحال بود، زیرا معتقد بود ما مسلمانان هیچ وقت نمی‌توانیم بی‌تفاوت نشسته و شاهد تجاوز دشمن به کشور اسلامی‌مان باشیم.

او که خود را از قفس دنیا رهائیده بود جنگ و جبهه را بهترین سکوی پرش به نزد مقربان درگاه الهی می‌دانست و لذا دوست داشت هرچه زودتر پرواز کند. اعمال و رفتار و کردار و گفتارش موید این قضیه بود.

وقتی محمدکاظم ناصحی فرد بار آخر که به جبهه اعزام می شد پدرش در مکه مکرمه بودند.

با این حال نتوانست صبر کند تا او برگردد حال و هوای عجیبی داشت و بی قرار بود لذا بدون دیدن و وداع با پدرش بار سفر را می‌بندد.

وی برای شهادت خیلی بی‌تابی می‌کرد و در هنگام تشییع جنازه شهدا به حال آنها غبطه می‌خورد و در اکثر تشییع جنازه‌های شهدا با حال و هوای غریبی شرکت می کرد.

مادر شهید می‌گوید: محمدکاظم نسبت به نماز اول وقت سفارش می کرد. خودش هم نمازش سر وقت بود. یک روز تازه از جبهه برای مرخصی آمده بود دیدم خیلی سرفه می کند. گفتم: «کاظم جان دو سه روز نرو جبهه تا حالت کمی بهتر شود». با آن حال مریضش دستم را فشرد و گفت: «مادرم اگر من به بهانه مریضی به جبهه نروم و استراحت کنم چگونه طاقت بیاورم برادرانم آنجا با جانشان بازی می کنند». دیگر من چیزی نگفتم.

همیشه سفارش می کرد «اگر در خط امام حرکت کنیم هیچ انحرافی ما را تهدید نخواهد کرد».

«محمدکاظم ناصحی فرد» سرانجام در منطقه سومار و در عملیات عاشورا بر اثر بمباران هوایی رژیم بعثی عراق، سرش مورد اصابت ترکش قرار گرفته و به شهادت می‌رسد. او در روز عاشورا به سالار و سرور خود امام حسین (ع) لبیک گفت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار