رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان خبر داد؛

شرکت بیش از ۱۱ هزار کردستانی در آزمون استخدامی آموزش و پرورش

«ازهاری» گفت: ١١ هزار و ٤٢٦ نفر از استان کردستان در آزمون استخدامی آموزش و پرورش شرکت کردند که ٨٠ درصد آن بانوان بودند.
کد خبر: ۵۸۵۸۸۷
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۱ - 29April 2023

شرکت بیش از ۱۱ هزار کردستانی در آزمون استخدامی آموزش و پرورشبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کردستان، «ارسلان ازهاری» رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان با حضور در حوزه‌های برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش در دانشگاه کردستان و دبیرستان پسرانه زانیاران سنندج از نزدیک روند برگزاری این دوره از آزمون‌های استخدامی را مورد بررسی قرار داد.

وی افزود: آزمون استخدامی آموزش و پرورش با حضور بیش از ٥٣٤ هزار و ٤٠٤ داوطلب در سراسر کشور و در ٢٣٢ شهرستان امروز اردیبهشت ‌برگزار شد که از این تعداد ١١ هزار و ٤٢٦ نفر شرکت کننده از استان کردستان در ٧ شهرستان بودند.

ازهاری تصریح کرد: ٨٠ درصد ثبت‌نامی‌ها در این آزمون را بانوان به خود اختصاص دادند. 

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان گفت: سهمیه جذب استان کردستان در این آزمون ٤٨٥ نفر است که ٣٢ نفر سهمیه جذب آموزگار ابتدایی ( استثنایی ) و ٤٥٣ نفر نیز سهمیه استخدام آموزگار ابتدایی است.

وی اعلام کرد: بر اساس سهم تفکیک جنسیتی نیز ١٧٤ نفر از بانوان و ٣١١  نفر از آقایان شرکت کننده در این آزمون استخدامی پس از طی فرآیندهای قانونی استخدام خواهند شد.

این مسئول با اشاره به تقویم زمانی برگزاری آزمون‌های استخدامی در نیمه نخست سال‌جاری افزود: در نیمه نخست سال‌جاری نیز شاهد برگزاری ٢ آزمون استخدامی فراگیر دستگاه‌های اجرایی و آزمون استخدامی آموزش و پرورش در مقاطع تحصیلی مختلف در استان کردستان خواهیم بود که امیدواریم از طریق آزمون‌های استخدامی پیش‌رو تعداد دیگری از داوطلبین واجد شرایط خدمت در دستگاه‌های اجرایی جذب و بکارگیری شوند. 

‌نتایج اولیه آزمون استخدامی آموزش و پرورش خرداد ماه سالجاری اعلام و پذیرفته‌شدگان این آزمون نیز از ابتدای مهرماه در کلاس‌های درسی مدارس در سطح استان شروع به کار خواهند کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار