معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

قانون خرید یک درصد آثار هنری باالفعل می‌شود/ به‌دنبال تحقق سیستم آموزش «استاد_ شاگردی» هنر هستیم

سالاری از بالفعل شدن قانون خرید یک درصد آثار هنری توسط دستگاه‌های دولتی خبر داد و گفت: در شورای هنر به‌دنبال جا انداختن سیستم آموزش «استاد_ شاگردی» برای رشته‌های هنر هستیم.
کد خبر: ۵۸۵۹۲۶
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۴ - 29April 2023

قانون خرید یک درصد آثار هنری باالفعل می‌شود/ به‌دنبال تحقق سیستم آموزش «استاد_ شاگردی» هنر هستیمبه گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، «محمود سالاری» معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آیین اختتامیه یازدهمین «دوسالانه ملی نگارگری ایران» ضمن قدردانی از دبیر، اعضای شورای سیاست‌گذاری و هنرمندان شرکت کننده در دوسالانه نگارگری اظهار داشت: از اوایل قرن ۲۰ که بحث‌هایی جدی در عرصه هنر که آیا هنر همان زیبایست یا زیبایی و هنر دو مسئله جداست صورت گرفت که دعوا‌های هنر مدرن و مدرنیته را شکل داد.

وی با تاکید براینکه هنرمند نگارگر با سیر و سلوک و معرفت، گزارشی از آن عالم را به این عالم می‌آورد، گفت: اگر سلوک و معرفت از نگارگری گرفته شود، بی‌هویتی از آن بیرون خواهد آمد.

معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به تحلیل ویلیام بیمن از ایرانیان و پیچیدگی‌های آن پرداخت و عنوان کرد: از نظر ویلیام بیمن نگارگری شبیه‌ترین به ما ایرانی‌هاست؛ تو در تو، لایه به لایه و و قابل تحلیل. او می‌گوید نگارگری عمیق، پرلایه، پیچیده و زیبا همانند ایرانیان است.

سالاری نگارگری را آینه‌دار ذهن و روح و زبان ایرانیان دانست و ادامه داد: ما در شورای‌عالی هنر تلاش داریم نظام آموزشی شاگرد _ استادی را جا بیندازیم چراکه این شیوه در طول سالیان دراز جوابگو بوده است.

وی ادامه داد: به همت و پیگیری شخص وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت شورا‌هایی را برگزار کردیم و در این شورا مصوب شد تا سهم یک درصد خرید آثار هنری را از قانون که تنها در حد یک قانون مصوب بود را بالفعل کنیم و امسال این موضوع در کمیسیون فرهنگی دولت تصویب شد.
انتهای پیام/ ۱۲۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار