سعدالله زارعی در گفتگو با دفاع پرس:

اظهارات مقام عراقی درباره تهدید داعش علیه ایران مصرف داخلی دارد

کارشناس ارشد مسائل غرب آسیا گفت: بیان این موضوع که "بعد از حادثه تروریستی در فرانسه، داعش برای اقدام مشابهی در ایران برنامه دارد"، بیشتر مصرف عراقی دارد تا ایرانی.
کد خبر: ۵۸۵۹۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۳ - 18November 2015

اظهارات مقام عراقی درباره تهدید داعش علیه ایران مصرف داخلی دارد

سعدالله زارعی کارشناس ارشد مسایل غرب آسیا در گفتوگو با خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، درباره اظهارات اخیر وزیر امور خارجه عراق مبنی بر اینکه بعد از وقوع حادثه تروریستی در فرانسه، داعش در صدد انجام فعالیتی مشابه علیه ایران و آمریکاست، اظهار داشت: تهدید به این معنا که کشوری مثل جمهوری اسلامی ایران که در خط مقدم مبارزه با داعش قرار دارد، تحت شرایطی بخواهد آسیب ببیند، طبیعی است؛ به همین خاطر باید نسبت به این موضوع حساس باشیم؛ اما اینکه داعش در حد و اندازهای باشد که بخواهد ثبات ایران را بر هم بزند، چنین موضوعی امکانپذیر نیست.

وی افزود: در مورد آمریکاییها نیز فکر میکنم تماس سرویسهای اطلاعاتی آنها با داعش صمیمانهتر از این حرفهاست که ما داعش را تهدیدی برای آمریکا محسوب کنیم؛ لذا اظهارات مقام عراقی بیشتر با این هدف بیان میشود که چون آمریکاییها و ایران هر دو مناسباتی با دولت عراق دارند، پس در مقوله مبارزه با داعش به هم برسند؛ تا از ظرفیت هر دو کشور برای تضعیف موقعیت داعش استفاده شود.

زارعی در ادامه با تأکید بر اینکه طرح چنین موضوعاتی بیشتر مصرف عراقی دارد تا ایرانی و یا آمریکایی؛ درباره نبود هیچ نشانهای مبنی بر اقدام تهدیدآمیز داعش علیه رژیم صهیونیستی هم بیان داشت: داعش هدف خود را تأسیس خلافت اسلامی عنوان کرده است؛ خلافت اسلامی از نظر داعش دو موقعیت مرکزی دارد؛ که یکی بغداد و دیگری دمشق است.

وی ادامه داد: اساسا در استراتژی داعشیها در مقوله خلافت، فلسطین و قدس جایگاهی ندارند؛ به همین خاطر آنچه آنها عنوان میکنند بیشتر برای فریب افکار عمومی است.

کارشناس ارشد مسایل غرب آسیا اضافه کرد: به همین خاطر داعش عنوان میکند بگذارید به قدرت برسیم و وقتی به قدرت رسیدیم از قدرت ما اسراییل خود به خود محو میشود؛ اما در واقع داعش برای فرار از پاسخ، چنین توجیهی را مطرح میکند.

انتهای پیام/

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
سید محسن
|
-
|
۱۱:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۷
0
0
جناب زارعی عزیز آقای جعفری هم نگفته داعش میتواند امنیت ایران را بهم بزند بلکه بحث خرابکاری و عملیات کور مثل لبنان و فرانسه را مطرح کرده اند.
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار