دبیر دوسالانه ملی نگارگری ایران:

پیشرفت بسترهای فرهنگی و هنری لازمه تحقق تمدن نوین اسلامی و بیانیه گام دوم انقلاب است

سعیدآبادی پیشرفت بسترهای فرهنگی و هنری را لازمه تحقق تمدن نوین اسلامی و بیانیه گام دوم انقلاب دانست و گفت: یازدهمین دوره دوسالانه ملی نگارگری را درحالی در قرن جدید جشن می‌گیریم که این رویداد بعد از ۳۰ سال هنوز به اهداف اولیه خود از جمله ایجاد انجمن نگارگری و جشنواره بین‌المللی نگارگری نرسیده است.
کد خبر: ۵۸۵۹۳۸
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۶ - 29April 2023

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، آیین اختتامیه یازدهمین «دوسالانه ملی نگارگری ایران» با حضور محمود سالاری معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و عبدالرضا سهرابی مدیرکل هنرهای تجسمی در موزه ملی هنرهای معاصر برگزار شد.

سلیمان سعیدآبادی دبیر دوسالانه ملی نگارگری اظهار داشت: یازدهمین دوسالانه ملی نگارگری به‌منظور توسعه و اعتلای نگاری‌گری در ایران معاصر، ایجاد زمینه و رشد و توسعه آن و حمایت از هنرمندان در گرایش‌های نگارگری، گل و مرغ، تذهیب و طراحی نگارگری بعد از یک وقفه هفت ساله، در ۱۳ اسفندماه ۱۴۰۱ افتتاح شد.

وی به پیشینه ۳۰ ساله‌ی دوسالانه ملی نگارگری اشاره کرد و تصریح کرد: امروز اختتامیه یازدهمین دوره دوسالانه ملی نگارگری را درحالی در قرن جدید جشن می‌گیریم که این رویداد بعد از ۳۰ سال هنوز به اهداف اولیه خود از جمله ایجاد انجمن نگارگری و جشنواره بین‌المللی نگارگری نرسیده است.

دبیر دوسالانه ملی نگارگری خاطرنشان کرد: معتقدم برگزاری این رویداد با این سطح جوایز هیچگاه در حد هنر نگارگری که به نام ایران ثبت جهانی شده است، نیست و نباید ما نسبت به اتفاقات هنری که دو هفته پیش در همسایگی کشورمان برگزار شد صرفا به‌عنوان شرکت کننده حرفه‌ای حضور داشته باشیم و این نقیصه مربوط به کم‌کاری‌های مدیران و متولیان گذشته است که برنامه‌ریزی درستی در این خصوص نداشته‌اند.

سعیدابادی پرداختن اساتید و اهل هنر به مبانی و ویژگی‌های پنهان نگارگری را ضروری دانست و تصریح کرد:
ما با گذر از عصر ارتباطات وارد عصر مفهومی شده‌ایم؛ عصری که صاحب‌نظران آن را عصر هم‌دلی و آفرینندگی می‌دانند و
گزاره‌های اصلی این عصر پرداختن به موضوعاتی با رویکرد انسان‌محور است. از آنجا که عصر مفهومی، عصر هم‌دلی و آفرینندگی است باید بپذیریم عصر همدلی، نیازمند هنر است.

وی ادامه داد: با نظر به اهمیت اقتصاد هنر و صنایع فرهنگی و حرکت در راستای بسترسازی برای تمدن نوین اسلامی و بیانیه گام دوم انقلاب نیاز مبرم به ایجاد زمینه‌های لازم و اقدام عملیاتی جهت ایجاد بسترهای لازم برای رشد و شکوفایی استعدادهای این حوزه از سوی متولیان فرهنگ و هنر جمهوری اسلامی است.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار