تجلیل از خانواده معظم شهدای فرهنگی در یزد

در هفته گرامیداشت مقام معلم زنگ سپاس معلم در دبستان دخترانه شاهد نیک اندیشان ناحیه یک یزد با حضور استاندار، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری، مدیرکل آموزش و پرورش و سایر مسئولین نواخته شد.
کد خبر: ۵۸۶۷۰۰
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۱ - 03May 2023

به گزارش دفاع‌پرس از یزد، مراسم زنگ سپاس معلم در دبستان دخترانه شاهد نیک اندیشان ناحیه یک یزد با حضور استاندار، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری، مدیرکل آموزش و پرورش و سایر مسئولین نواخته شد.

«مهران فاطمی» استاندار یزد در این مراسم با تبریک هفته و روز معلم به فرهنگیان و معلمان سراسر استان اظهار داشت: اگر شأنی بالاتر از معلمی وجود داشت خداوند متعال آن را به نبی مکرم اسلام و انبیاء خود می‌داد که همانا معلمی شغل انبیاست.

وی افزود: ردایی فاخرتر، با عظمت‌تر و زیباتر از معلمی در عالم وجود نداردو به همین ترتیب در بین همه هفته‌هایی که در سال وجود دارد و همه آن‌ها در راستای تکریم از یک خدمت و زحمت است، مبارک‌تر از همه، هفته معلم است.

فاطمی به اهمیت نقش و جایگاه معلم اشاره کرد و اظهار داشت: معلمی یک نماد است، نماد عشق ورزی، اندیشه ورزی، بالندگی و پیشرفت و ما سرمایه‌ای ارزشمند‌تر از کودکان، نوجوانان و جوانانمان نداریم، مهمترین و ارزشمند‌ترین دارایی ما دانش آموزان ما هستند که معلمین عزیز وظیفه هدایت، تعلیم و تربیت مهمترین رکن جامعه را بر عهده دارند.

استاندار گفت: اگر دانش آموزان ما درست هدایت شوند و تحت تعلیم و تربیت قرار گیرند همه مشکلات اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و امنیتی ما به دست آن‌ها حل خواهد شد.

فاطمی تاکید کرد: انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی عزیز ما تا جایی می‌تواند قد بکشد که آموزش و پرورش ما قد بکشد.

«محمد کاظم رحیمی‌نژاد» مدیرکل آموزش و پرورش هم در این مراسم گفت: زنگ سپاس معلم فرصتی است که نعمت دانایی، توانایی عبودیت، اندیشه ورزی و تلاشگری و نعمت به فعل رساندن هر آنچه که خداوند تبارک و تعالی در وجود انسان‌ها قرار داده و توسط دستان پاک و دل پر مهر معلم عینیت پیدا می‌کند را به جامعه یادآور شویم و برای معلم هم فرصتی است برای این که خودارزیابی داشته باشد و مسئولیت خطیر و بزرگی که بر عهده او گذاشته شده است یعنی قرار گرفتن انسانی که در جایگاه خدایی و تحقق بخش ادامه مسیر الهی که جای بس ارزشمند و بزرگی است را باید مد نظر قرار دهد که چه رسالت و مسئولیت خطیری بر عهده اوست.

وی به قدردانی و عنایت مقام معظم رهبری در نشست اخیرشان با معلمان اشاره کرد و رصد خوب و دقیق ایشان نسبت به آموزش و پرورش را هم نشان دهنده حرکت‌هایی دانست که تاکنون صورت گرفته و هم کار‌هایی که از طرف جامعه، معلمین و دانش آموزان باید با قدرت و قوت ادامه پیدا کند.

مدیر کل آموزش و پرورش اذعان داشت: بر ما است اگر ولایت را مبنا و محور کار خودمان قرار داده ایم که داده ایم و خواهیم داد، این نکات را مد نظرمان قرار دهیم و در اولین فرصت حرکت گسترده‌ای را در حوزه آموزش و پرورش در سطح استان داشته باشیم.

تقدیر و تجلیل از خانواده معظم شهدای فرهنگی، اجرای گروه سرود دانش آموزان مدرسه شاهد نیک اندیشان و اجرای دکلمه دانش آموزی از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار