آیت‌الله جوادی آملی:

ارتباط تنگاتنگ رزمندگان اسلام با خدا عامل پیروزی‌های بزرگ است

مرجع تقلید شیعیان گفت: دشمن با اصل دین و استقلال کشور می‌جنگند و عامل پیروزی ما در این جنگ‌ها همان «سلاحه البکاء» و ارتباط تنگاتنگ رزمندگان ما با خداست.
کد خبر: ۵۸۶۹۹۹
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۶ - 04May 2023

ارتباط تنگاتنگ با خدا عامل پیروزی رزمندگان اسلام استبه گزارش دفاع‌پرس از قم، آیت الله «عبدالله جوادی آملی»، از مراجع عظام تقلید امروز در دیدار سردار «اسماعیل قاآنی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران در بیت معظم له اظهار داشت: کسی که دارای اسلحه هست و مسلح، در جنگ مقابل کسی که اسلحه ندارد یقینا باید پیروز باشد.

وی افزود:، اما در جنگ هشت ساله دفاع مقدس علیه ایران که ملت مظلومانه مورد حمله قرار گرفت، پیروزی از آن فرزندان ایران شد چرا که سلاحی که دست ما بود و دست آن‌ها نبود «وَ سِلاَحُهُ الْبُکَاءُ» بود.

مرجع تقلید شیعیان ادامه داد: مهمترین عامل حمله دشمن، اسلامیت ما است، چه آن جنگ هشت ساله که در ابتدای انقلاب بر ما تحمیل کردند و چه الان که مظلومانه مورد تحریم قرار گرفته‌ایم، این‌ها با اصل دین و استقلال کشور می‌جنگند و آنچه باعث پیروزی ما در این جنگ‌ها می‌شود و خواهد شد همان «وسلاحه البکاء» و ارتباط تنگاتنگ ما با خداست که این را باید حفظ کنیم.

وی اظهار داشت: این سلاح‌های معنوی را بیگانه ندارد لذا همیشه در مقابل رزمندگان اسلام شکست خورده است.

آیت‌الله جوادی آملی به ذکر خاطره‌ای از دوران دفاع مقدس پرداخت و اظهار کرد: ما عزیزانی داشتیم که در زمستان سرد کردستان، برای حفظ سنگر‌های خود آنقدر مقاومت کردند و ماندند تا از سرما یخ زدند و به این شکل به شهادت رسیدند.

وی افزود: وقتی پیکر این‌ها رو آوردند در مسجد اعظم قم، ما معمولا در مجلس ترحیم قرآن و فاتحه میخوانیم و تا آخر فرصت نشستن نیست، اما آن شب تا آخر مجلس نشستم و گریه کردم نه برای ثواب، بلکه گریه خجالت، این جوانی که تنها برای وفاداری به این نظام اینگونه به شهادت می‌رسد، این‌ها سرمایه‌های ما هستند که در جای دیگر نیست.

مرجع تقلید شیعه گفت: این سرمایه و این عظمت را چه کسی داد؟ قرآن و اهلبیت (ع) این سرمایه‌ها را دادند، اینکه در قرآن می‌فرماید ﴿وَلا تَحسَبَنَّ الَّذینَ قُتِلوا فی سَبیلِ اللَّهِ أَمواتًا بَل أَحیاءٌ عِندَ رَبِّهِم یُرزَقونَ﴾ خیال نکنید و نگویید که این‌ها مرده اند، این‌ها زنده اند و نه تنها زنده اند که به فکر دیگران نیز هستند ﴿وَیَستَبشِرونَ بِالَّذینَ لَم یَلحَقوا بِهِم مِن خَلفِهِم﴾ این‌ها به خدا عرض می‌کنند این کسانی که راهی ما هستند، کمکشان کن!، شهداء نه تنها زنده اند که به فکر آیندگان نیز هستند، قرآن و اهلبیت در مقام شهداء اینگونه می‌گویند و ما باید این سرمایه عظیم معنوی را حفظ کنیم.

استاد سطوح عالی حوزه در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: باید به گونه‌ای باشید که دشمن در شما قدرت و عظمت ببیند و جرأت حمله نداشته باشد، خداوند در قرآن کریم می‌فرماید: ﴿قَاتِلُوا الَّذِینَ یَلُونَکُمْ مِنَ الْکُفَّارِ وَلْیَجِدُوا فِیکُمْ غِلْظَةً﴾ باید دستتان پر باشد که دیگران از شما بترسند و سراغ شما نیایند.

وی همچنین با گرامیداشت یاد و خاطره شهید سردار سلیمانی و تقدیر از فعالیت‌های صورت گرفته اظهار داشت: ان شاءالله با این فعالیت‌ها علاوه بر عطای پاداش بهشت در آخرت، پیروزی در این دنیا نیز نصیب رزمندگان اسلام شود.

سردار اسماعیل قاآنی در ابتدای این دیدار گزارشی از آخرین تحولات منطقه و وضعیت محور مقاومت ارائه داد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها