استاندار فارس تأکید کرد؛

لزوم تصویب قوانینی در جهت سهولت انجام اقدامات فرهنگی

«ایمانیه» بر لزوم تصویب قوانینی در جهت سهولت انجام اقدامات فرهنگی در استان فارس تأکید کرد.
کد خبر: ۵۸۷۰۳۷
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۱ - 05May 2023

به گزارش دفاع‌پرس از شیراز، «محمدهادی ایمانیه» استاندار فارس روز گذشته (پنجشنبه) در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان فارس اظهار داشت: باید قانونی تصویب شود تا کارهای فرهنگی استان ذیحساب مشترک داشته باشد تا اگر اقدامی در راستای سند توسعه فرهنگی بود، اعمال شود و در این راستا نیاز است پیش امضایی از ذیحساب مشترک داشته باشیم تا بتوانیم با نظارت بیشتر بر اعتبارات در مسیر اجرای سند مهندسی فرهنگی گام‌های محکم‌تری برداریم.

وی با اشاره به اینکه توجه ویژه به حرم‌های مطهر اهل بیت (ع) نیازمند بودجه‌ و اعتبار است، گفت: توجه جدی به مساجد تاریخی که بنیان‌های فرهنگی و ذهنی مردم فارس هستند و همچنین توجه به برخی مدارس مانند مدرسه خان به منابع مالی نیازمند است.

ایمانیه با بیان اینکه توجه به بعد فرهنگی آثار تاریخی برای ما اهمیت بسیاری دارد، گفت: کشور ایران فرهنگ دینی و مذهبی پرافتخاری دارد که می‌توانیم آن را کنار آثار تاریخی تبلیغ شود. باید زمینه ای فراهم شود تا بتوانیم به تبلیغ هویت ملی بپردازیم.

وی توسعه فرهنگی ورزش فارس را در گرو تخصیص اعتبارات دانست و گفت: پرداختن به بُعد فرهنگی ورزش و گردشگری مهم است اما تحقق این امر نیاز به اعتبارات دارد. کانون‌های فرهنگی دانشجویی نیز مظلوم واقع شده اند و این کانون‌ها برای پرداختن به امور فرهنگی نیازمند تخصیص اعتبارات هستند.

ایمانیه بیان کرد: برای احداث کتابخانه مرکزی، تکمیل تالار مرکزی ورزشگاه پارس، ورزشگاه شهید سلیمانی و بازسازی ورزشگاه حافظیه هم اعتبارات محدود است. راه‌های اعتبار فراهم شود این موارد پیگیری خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه برای احداث خانه عالم در مساجد باید اعتباراتی به استان فارس تزریق شود، گفت: دنبال کردن بحث پرورشی مدارس و مدارس امین احتیاج به پول دارد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها