یادداشت/ پوریا کریم‌پور

نمایش قدرت محور مقاومت در سفر رئیس‌جمهور به سوریه

رئیس‌جمهور کشورمان به دمشق سفر کرد و نمایش قدرتی برای پدرخواندگان داعش به اجرا گذاشت تا محور عبری-عربی-غربی بیش از پیش حسرت حکومت خودخوانده داعش را بخورند.
کد خبر: ۵۸۷۲۱۵
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۳:۱۷ - 07May 2023

نمایش قدرت محور مقاومت در سفر رئیس‌جمهور به سوریهگروه اخبار داخلی دفاع‌پرس_پوریا کریم‌پور؛ «آن‌هایی که می‌گفتند، اسد باید برود، خودشان رفتند.» جمله‌ای از امام خامنه‌ای که در تاریخ معاصر جهان ماندگار شد و امروز درماندگی پدرخواندگان داعش را در رسیدن به اهداف ضد بشری خود یادآوری می‌کند.

درست در روزی که صدای گلوله‌های وحوش داعشی در کاخ ریاست‌جمهوری سوریه شنیده می‌شد و حتی حاج قاسم هم در گزارشات خود به فرمانده معظم کل قوا اعلام کرده بود که دولت اسد سقوط می‌کند، خدای شهدای خرمشهر عزت را به محور مقاومت ارزانی داشت تا دست حرامی‌ها به حرم حضرت زینب (س) نرسد.

هفت تریلیون دلاری که جنود شیطان هزینه کردند تا ویروس جنگ مذهبی ۳۰ ساله را به پیکره امت رسول‌الله بیاندازند، تا شاید سکولاریسم را در جهان اسلام نهادینه کنند، تمام سرمایه و تلاششان با رهبری حکیمانه امام خامنه‌ای و جانفشانی بزرگمردانی همچون شهید حاج قاسم سلیمانی و یاران شهیدش به خاکستر تبدیل شد.

پیش از سفر حجت‌الاسلام رئیسی به دمشق ۱۳ سال بود که رئیس‌جمهوری ایران به سوریه سفر نکرده بود و هفته گذشته بعد از مدت‌ها که سوریه محل به خاک خون کشیده شدن مردم مسلمان بود، رئیس‌جمهوری کشورمان به دمشق سفر کرد و نمایش قدرتی برای پدرخواندگان داعش به اجرا گذاشت تا محور عبری-عربی-غربی بیش از پیش حسرت حکومت خوخوانده داعش را بخورند.

اما در تحلیل شرایطی که طی یک دهه گذشته بر جهان اسلام حاکم بود به این سادگی نمی‌توان نقش اساسی رژیم اشغالگر قدس را نادیده گرفت، در واقع داعش یک تیر و چند نشان بود که یکی از اهداف آن جنگ مذهبی ۳۰ ساله و سکولار کردن جوامع اسلامی است، یک شقه دیگر از اهداف ایجاد داعش تأمین امنیت برای صهیونیست‌ها بود.

همه رسانه‌های دنیا تصویر نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی که در حال خدمات‌دهی درمانی به تروریست‌ها بود را منتشر کردند و در اصطلاح دم خروس بیرون زد و مشخص شد که صهیونیست‌ها داعش را تقویت می‌کنند تا بازوی خون‌رسانی مقاومت برای حمایت از حزب‌الله و حماس و جهاد اسلامی قطع شود، که البته به شکر خدا نه تنها موفق به این کار نشدند، بلکه بزرگ‌ترین کمک را به تشکیل ارتش بین‌المللی مقاومت در منطقه کردند.

همواره در اتاق فکر صهیونیست‌ها این موضوع مطرح بوده که مسیر‌های کمک ایران به گروه‌های مقاومت فلسطینی چگونه قطع می‌شود تا صهیونیستها بتوانند، در یک نبرد فرسایشی گروه‌های مقاومت را با شکست روبه‌رو کنند. براین اساس شاهد بودیم که داعش حتی یک گلوله هم به سمت رژیم اشغالگر قدس شلیک نکرد و از سوی دیگر صهیونیست‌ها در ارائه کمک‌های درمانی به تروریست‌ها از هیچ تلاشی فروگذار نکردند.

صهیونیست‌ها که سال ۲۰۱۱ حتی به مخیله‌شان هم خطور نمی‌کرد که روزی ارتش بین‌المللی محور مقاومت در منطقه شکل بگیرد و سوریه ابربحران داعش را پشت سر بگذارد، مرز‌های خود را بیش از هر زمان دیگر در خطر می‌بینند، از سوی دیگر بحران‌های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی سرزمین‌های اشغالی تبدیل به معضلی شده است که پایان کار رژیم اشغالگر قدس را تسریع بخشیده است.

انتهای پیام/371

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار