مسئول نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه کردستان:

رفتارهای فردی معلمان در شکل‌گیری شخصیت دانش‌آموزان و دانشجویان اثرگذار است

حجت‌الاسلام «فرهنگیان» گفت: بسیاری از رفتارهای فردی معلمان می‌تواند در شکل‌گیری شخصیت دانش‌آموزها و دانشجویان آنها اثرگذار باشد، بنابراین معلمان در این زمینه حساسیت ویژه‌ای داشته باشند.
کد خبر: ۵۸۷۲۶۹
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۳ - 06May 2023

رفتارهای فردی معلمان در شکل‌گیری شخصیت دانش‌آموزها و دانشجویان اثرگذار استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کردستان، حجت‌الاسلام «عباسعلی فرهنگیان» مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه کردستان امروز در مراسم گرامیداشت روز معلم که در تالار مولوی دانشگاه کردستان برگزار شد، اظهار داشت: بسیاری از رفتارهای فردی معلمان می‌تواند در شکل‌گیری شخصیت دانش‌آموزها و دانشجویان آنها اثرگذار باشد، بنابراین معلمان در این زمینه حساسیت ویژه‌ای داشته باشند.

حجت‌الاسلام فرهنگیان ادامه داد: در قرآن کریم و احادیث دین مبین اسلام مقام معلم بسیار گرامی داشته شده است زیرا هیچ‌کس به اندازه معلم در شکل‌گیری نقش افراد اثرگذار نیست.

وی افزود: اگر امروز شاهد این هستیم که برخی از دانش‌آموزان و دانشجویان ما کم‌تحمل‌تر و ادبیات تند و تیزتری دارند، نشات از آموزه‌هایی دارد که در گذشته به آنها آموخته شده است.

مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه کردستان اضافه کرد: نحوه پوشش، صحبت‌کردن، نگاه کردن و سایر رفتارهای فردی معلمان می‌تواند در شکل‌گیری شخصیت دانش‌آموزها و دانشجویان آنها موثر باشد.

حجت‌الاسلام فرهنگیان ادامه داد: وقتی معلم خیرخواه و دلسوز باشد حتی دانشجویانی که گاها کلاس‌های درس را به چالش می‌کشند برای آن معلم ارزش خاصی قائل هستند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار