پیام تسلیت مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس در پی درگذشت پدر سردار دقیقی

مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس در پیامی درگذشت پدر سردار «حسین دقیقی» و شهیدان «حمید، مجید و مجتبی دقیقی» را تسلیت گفت.
کد خبر: ۵۸۷۴۵۳
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۷:۲۶ - 06May 2023

به گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس در پیامی درگذشت پدر سردار حاج حسین دقیقی از فرماندهان دوران دفاع مقدس و شهیدان حمید، مجید و مجتبی دقیقی را تسلیت گفت.

متن این پیام بدین شرح است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

یَآ أَیَّتُهَا النَّفْسُ الْمُطْمَئِنَّةُ، ارْجِعِی إِلَی‏ رَبِّکَ رَاضِیَةً مَّرْضِیَّةً، فَادْخُلِی فِی عِبَادِی، وَادْخُلِی جَنَّتِی‏

درگذشت مرحوم حاج علی دقیقی، پدر صبور، متدین و انقلابی سردار گرانقدر حاج حسین دقیقی و شهیدان سلحشور حمید، مجید و مجتبی دقیقی، موجب تأثر و تألم عموم مردم شریف ایران، خانواده معظم شهدا و ایثارگران انقلاب اسلامی گردید.

پیام تسلیت مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس در پی درگذشت پدر سردار حاج حسین دقیقی

نقش بی‌بدیل شهیدان سرافراز انقلاب و دفاع مقدس در همه صحنه‌های دفاع از انقلاب اسلامی روشن و درخشنده است. سردار حاج حسین دقیقی از فرماندهان عالی‌رتبه سپاه در دوران دفاع مقدس و شهیدان والامقام حمید، مجید و مجتبی دقیقی که در دامن پدری دلسوز و مؤمن و مادری فداکار و مؤمنه پرورش یافته‌اند، چون دیگر شهیدان والامقام، همواره مایه مباهات و افتخار ایران اسلامی خواهند بود. آن پدر دلسوز، انقلابی، بزرگوار و شکیبا، فرزندانی شجاع، متدین و فداکار را تربیت کرد که با رشادت و جان‌فشانی توانستند در تاریخ مقاومت ملت شریف ایران در هشت سال دفاع مقدس برای همیشه جاودان بمانند.

مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس، درگذشت این پدر بزرگوار را به بیت معزز شهیدان دقیقی، سردار حاج حسین دقیقی و سایر بستگان ایشان تسلیت گفته و از درگاه خدای رحمان برای آن مرحوم رحمت واسعه الهی و هم‌جواری با روح بلند فرزندان شهیدش و برای سایر بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل مسئلت می‌کند.

مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس»

پیام تسلیت مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس در پی درگذشت پدر سردار حاج حسین دقیقی

قابل ذکر است؛ مراسم تشییع و خاکسپاری پیکر پاک این پدر گرانقدر روز پنج‌شنبه (۱۴ اردیبهشت) از مسجد جامع کاشان در خیابان بابا افضل به‌طرف میدان کمال‌الملک و پس از آن به سمت آرامستان فیض این شهرستان برگزار خواهد شد.

معرفی شهیدان دقیقی

شهید «حمید دقیقی کاشانیان» روز سوم فروردین ۱۳۴۳ در شهر کاشان متولد شد. به‌عنوان پاسدار در جبهه حضور یافت. چهارم دی ۱۳۵۹ در آبادان به شهادت رسید و بنا به وصیتش در شیخان قم به خاک سپرده شد. مزار نمادین وی در گلزار شهدای دارالسلام واقع است.

برادرش شهید «مجید دقیقی کاشانیان» نیز روز هجدهم دی ۱۳۴۵ در کاشان به دنیا آمد. دانشجوی سال دوم دکترای پزشکی بود. به‌عنوان بسیجی در جبهه حضور یافت و سرانجام دهم اسفند ۱۳۶۵ در عملیات کربلای پنج در شلمچه به شهادت رسید و در دارالسلام به خاک سپرده شد.

همچنین شهید «مجتبی دقیقی کاشانیان» روز دهم فروردین ۱۳۵۰ در شهر کاشان چشم به جهان گشود. دانش‌آموز سوم راهنمایی بود. به‌عنوان بسیجی در جبهه حضور یافت و در نهایت روز بیستم فروردین ۱۳۶۶ در شلمچه به شهادت رسید. تاکنون اثری از پیکرش یافت نشده است. مزار یادبود وی در گلزار دارالسلام کاشان در جوار برادرانش واقع است.

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها