مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی خبر داد؛

برگزاری بیش از ۳ هزار اردوی جهادی در خراسان جنوبی

«هنری» به برگزاری ۳ هزار و ۳۰۰ اردوی جهادی در استان در سال گذشته با حضور ۳۹ هزار و ۷۰۰ جهادگر اشاره کرد و گفت: ارزش ریالی خدمات این گروه‌های جهادی ۲۷۶ میلیارد ریال بوده که در تمام شهرستان‌ها بویژه مناطق محروم برگزار شده است.
کد خبر: ۵۸۷۵۱۶
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۲ - 07May 2023

برگزاری بیش از ۳ هزار اردوی جهادی با حضور ۳۹ هزار جهادگر در خراسان جنوبیبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از بیرجند، «مهدی هنری» مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی امروز(یکشنبه) در نشست خبری آغاز هفته بسیج سازندگی،  اظهار داشت: بسیج سازندگی که توفیق خدمت‌گذاری به مردم را دارد سال 1379 و به دستور رهبر معظم انقلاب اسلامی تشکیل شد.

وی بیان کرد: با توجه به تأکید رهبری در سنوات مختلف بر موضوع اشتغال و توانمندسازی امسال نیز موضوع مردمی کردن اقتصاد در بیانات ایشان تأکید شده و وظیفه بسیج سازندگی در حوزه اقتصاد مقاومتی نهادینه کردن اقتصاد مردم پایه است.

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی با بیان اینکه امسال شعار اصلی فعالیت‌های بسیج سازندگی در حوزه اشتغال و کمک به اقتصاد مردم پایه است، افزود: در نیمه دوم سال گذشته این فرآیند با برپایی نمایشگاه‌ها آغاز و با ظرفیت‌سنجی و شبکه‌سازی در سطح استان افراد توانمند شناسایی و برون‌سپاری فعالیت‌های اشتغال صورت گرفت تا اقدامات به صورت مردمی و جهادی شکل بگیرد.

هنری به برپایی نمایشگاه‌های «اقتصاد به توان مردم» اشاره و توضیح داد: در کنار مردم کمک به بازاریابی محصولات، احصای مشکلات و توانمندی‌های تولید کنندگان نیز صورت می‌گیرد و هر شرکت‌کننده در نمایشگاه با تغییر و بهبود در روند کارش در دوره بعد شرکت می‌کند.

وی با اشاره به اینکه طی یک سال اخیر ۱۰۴ نمایشگاه عرضه مستقیم تولیدات روستایی، مشاغل خرد و خانگی برپا شده است، مطرح کرد: از این تعداد ۹۴ نمایشگاه شهرستانی، ۸ نمایشگاه استانی و دو نمایشگاه در سطح ملی بوده است و یک میلیارد تومان درآمد هر نمایشگاه در سطح استان برای تولیدکنندگان مشاغل خرد و خانگی محقق شده است.

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی بیان داشت: در سال ۱۴۰۱ از طریق صندوق های روستایی و تعاونی‌ها و اعتبارات تبصره ۱۶، یک هزار و ۷۳۵ کارگاه اشتغال خرد و خانگی با اشتغالزایی ۳ هزار و ۶۰۰ نفر راه اندازی شده که برای ایجاد این شغل‌ها ۸۰ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است.

هنری از رشد چند برابری طرح‌های عمرانی بسیج سازندگی در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال قبل خبر داد و خاطرنشان کرد: سال گذشته ساخت ۸۴۰ طرح عمرانی و محرومیت‌زدایی با اعتبار ۳۵۰ میلیارد تومان با نهاد‌ها و دستگاه‌های مختلف تفاهم شد که از این تعداد ۴۱۲ طرح با ۱۰۱ میلیارد تومان یه اتمام رسید و مابقی در حال اجراست.

وی در بخش دیگری از سخنانش به اردوهای جهادی اشاره و توضیح داد: ۲هزار و ۴۲گروه جهادی ثبت سامانه اطلس جهادی هستند که از این تعداد ۹۷۶گروه جهادی جغرافیا محور و بقیه گروه‌ها محله محله هستند که یک هزار و ۲۸۲ گروه جهادی در مناطق روستایی و ۷۶۰ گروه جهادی در مناطق شهری فعال هستند.

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی به برگزاری ۳ هزار و ۳۰۰ اردوی جهادی در استان در سال گذشته با حضور ۳۹ هزار و ۷۰۰ جهادگر اشاره کرد و گفت: ارزش ریالی خدمات این گروه‌های جهادی ۲۷۶ میلیارد ریال بوده که در تمام شهرستان‌ها بویژه مناطق محروم برگزار شده است.

هنری به اجرای طرح «نهضت خدمت مؤمنانه» اشاره کرد و گفت: در این طرح ارزش کلیه خدمات ۳۶۶ میلیارد تومان بوده است که ۲۴۸ هزار بسته معیشتی به ارزش ۱۰۰ میلیارد تومان و بیش از ۳میلیون و ۱۰۰هزار پرس غذای گرم بین محرومان استان توزیع و همچنین ۲هزار و ۸۴ سری جهیزیه بین خانواده‌های محرومین اهدا و ۲۶۱ نفر آزادسازی زندانیان جرایم غیر عمد بوده است.

وی از اجرای طرح «آبخیز تا جالیز» از امسال در کشور خبر داد و گفت: در مدت ۵ سال اجرای این طرح ۱۵ میلیون هکتار عملیات آبخیز داری در کشور اجرا  می‌شود که سهم خراسان جنوبی یک میلیون و ۱۰۰ هزار هکتار است و در راستای اجرای این طرح ۱۴ هزار رشته قنات مرمت و بهسازی می‌شود  که حدود ۱۰ درصد آن سهم خراسان جنوبی است.

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: در قالب طرح آبرسانی قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) روستا‌های بالای ۲۰ خانوار استان در صورت تأمین اعتبار آبرسانی می‌شود و در مرحله بعد به سراغ  دیگر روستا‌های استان خواهیم رفت تا ظرف مدت ۳ سال مشکل آب شرب آن‌ها را برطرف نماییم. 

هنری از افتتاح ۳۵۰ طرح طرح‌های اشغالزایی و عمرانی با اشتغال ۷۵۰ نفر با اعتبار ۵۲۰ میلیارد ریال در هفته بسیج سازندگی خبر داد و گفت: این طرح‌ها شامل افتتاح ۲۲ پروژه عمرانی با اعتبار بالغ بر ۲۶ میلیارد تومان شامل مسکن محرومین، آسفالت، آب شرب، قنوات و فرهنگی و ورزشی و افتتاح ۳۲۷ کارگاه اشتغال‌زایی با اعتبار ۲۶ میلیارد تومان است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها