رییس ستاد کنگره ملی شهدای قم:

مزار ۲۰۰ شهید قم در عملیات آزاد سازی خرمشهر عطرافشانی می‌شود

«موحدی» گفت: همزمان با روز مقاومت و پایداری و سالروز فتح خرمشهر، مزار حدود ۲۰۰ شهید قم در عملیات بیت المقدس، غبارروبی و عطرافشانی می‌شود.
کد خبر: ۵۸۷۷۸۸
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۸ - 08May 2023

مزار ۲۰۰ شهید قم در عملیات آزاد سازی خرمشهر عطرافشانی می‌شودبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قم، «محسن موحدی» رییس ستاد کنگره ملی شهدای قم در جلسه ستاد بزرگداشت چهل و یکمین سالگرد آزادسازی خرمشهر که در سالن حضرت زینب (س) استانداری قم برگزار شد، اظهار داشت: جای بسی خرسندی و افتخاراست که به سبب گرامیداشت یکی از ارزشمندترین مناسبت‌های حماسی میهن اسلامی دور هم جمع شده ایم.

وی افزود: بر اساس اسناد موجود و بررسی‌های صورت گرفته، قم در مراحل سه گانه عملیات بیت المقدس که منجر به فتح خرمشهر شد، حدود ۲۰۰ شهید تقدیم انقلاب اسلامی و دفاع مقدس کرده است.

موحدی ادامه داد: از مجموع آمار فوق، یک شهید والامقام در حرم مطهر حضرت معصومه (س)، ۴۶ شهید در گلزار شهدای سوم خرداد، ۶۴ شهید در گلزار شهدای شیخان، ۶۱ شهید در گلزار شهدای علی بن جعفر (ع)، ۲ شهید در گلزار شهدای امامزاده ابراهیم (ع)، ۲ شهید در روستای راهجرد، ۲ شهید در روستای کرمجگان و در باغ رضوان، بهشت رضوان، فردو، فوجرد و امامزادگان سیدعلی (ع) و طیب و طاهر هر کدم یک شهید از حماسه سالروز آزادسازی خاکسپاری شده اند.

وی غبارروبی مزار شهدای فوق همزمان با ایام سالروز فتح خرمشهر را مورد اشاره قرار داد و عنوان کرد: بدون تردید عطرافشانی مزار شهیدان موجب زدودن غبار غربت از قبور شهدا و معطر شدن قلوب زائران خواهد شد.

رییس ستاد کنگره ملی شهدای قم با اظهار تاسف از اینکه تنها والدین ۸۵ شهید از شهدای عملیات بیت المقدس در قید حیات هستند، گفت: دیدار با والدین شهدای عزیز، از جمله برنامه‌هایی است که همزمان با ایام مقاومت و پایداری پیگیر می‌شود.

وی افزود: برگزاری مراسم شب خاطره در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، نهاد کتابخانه‌های عمومی استان و نواحی بسیج، برپایی ایستگاه‌های صلواتی، اجرای سرود در میادین شهر، رژه موتور سواری، کوه پیمایی، برپایی نمایشگاه‌های فرهنگی هنری، تجلیل از فاتحان، رزمندگان، ایثارگران و خانواده‌های شهدای عملیات بیت المقدس و نیز حضور چشمگیر در نماز جمعه بخشی از برنامه‌های گرامیداشت چهل و یکمین سالگرد حماسه آزاد سازی خرمشهر در قم است.

موحدی با اشاره به همزمانی سوم خرداد با دهه کرامت و روز دختر، خاطرنشان کرد: به همین مناسبت، ضریح مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) با حضور پیشکسوتان دفاع مقدس، غبارروبی و عطرافشانی خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار