در همایش علمی بیانیه گام دوم انقلاب مطرح شد؛

مسئول دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا: لزوم صیانت از آرمان‌های انقلاب اسلامی/ باید تمدن اسلامی به دوران طلایی خود بازگردد

حجت‌الاسلام سعیدی با بیان اینکه حفظ آرمان‌ها و دستاورد‌های انقلاب اسلامی امری واجب است، گفت: ما آرمان‌های انقلاب را در طول سال‌های گذشته حفظ کرده‌ایم و مقام معظم رهبری هرگز از مواضع انقلاب در استکبارستیزی، عقب‌نشینی نکردند.
کد خبر: ۵۸۸۲۲۹
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۴ - 10May 2023

حجت‌الاسلام سعیدیبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام والمسلمین «علی سعیدی» رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا در همایش علمی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی که صبح امروز (چهارشنبه) در ستاد نیروی پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران برگزار شد، اظهار داشت: رسالتی که بر دوش نیروی پدافند هوایی ارتش است، جای تقدیر و تشکر دارد و اگر امروز ما از امنیت برخورداریم، بخشی بزرگی از آن را مدیون نیروی زحمتکش پدافند هوایی هستیم.

حجت‌الاسلام سعیدی در ادامه به تبیین فرازی از بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی پرداخت و در همین زمینه، حفظ آرمان‌ها و دستاورد‌های انقلاب را امری واجب و ضروری برشمرد.

وی با تشریح اهمیت خودسازی و تمدن‌سازی در جامعه، گفت: در طول تاریخ با سه تمدن روبه‌رو بودیم؛ البته تا ۱۶ تمدن هم ذکر شده است که بیشتر آن‌ها به سمت انحطاط و افول رفتند و این سه تمدن به شرح تمدن یونان، تمدن اسلامی و غرب هستند که تمدن غرب اکنون رو به افول است؛ لذا امروز ما باید به فکر این باشیم که تمدن اسلامی را به دوران طلایی بازگردانیم و این از تأکیدات مقام معظم رهبری است.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا عنوان کرد: ما در دنیای امروز با سه نوع حکمرانی شبکه‌ای، هرمی، و بازاری مواجه هستیم که به‌عنوان مثال، حکمرانی در جهاد سازندگی شبکه‌ای، اما دلی و الهی است.

حجت‌الاسلام سعیدی با اشاره به این بخش از بیانیه گام دوم که «انقلاب پُرشکوه ملّت ایران که بزرگ‌ترین و مردمی‌ترین انقلاب عصر جدید است، تنها انقلابی است که یک چلّه‌ی پُرافتخار را بدون خیانت به آرمان‌هایش پشت سر نهاده»، افزود: این مطلب مقام معظم رهبری اگر به درستی تبیین و به آن پرداخته شود، جوانان به این انقلاب افتخار خواهند کرد.

وی ادامه داد: در این ارتباط ما باید دو برش افقی به انقلاب‌های معاصر داشته باشیم؛ در طول تاریخ معاصر، ما پنج انقلاب فرانسه، چین، روسیه، الجزایر و انقلاب اسلامی را شاهد بودیم که به جز انقلاب شکوهمند اسلامی، هیچ‌کدام از این انقلاب‌ها به آرمان‌های خود پای‌بند نماندند.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا با بیان اینکه در هر انقلابی رهبری، شریعت و مردم نقش اساسی دارند، گفت: خوشبختانه ما آرمان‌ها را در طول این سال‌ها حفظ کرده‌ایم و مقام معظم رهبری در طول این سال‌ها از مواضع انقلاب در استکبارستیزی، حتی لحظه‌ای عقب‌نشینی نکردند.

در پایان این مراسم، با حضور امیر سرتیپ «صباحی‌فرد» فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش، حجت‌الاسلام «سعیدی» رئیس عقیدتی سیاسی دفتر فرماندهی معظم کل قوا، حجت‌الاسلام «روشندل» رئیس اداره عقیدتی سیاسی نیروی پدافند و جمعی از فرماندهان ارشد این نیرو از مقالات برتر تقدیر و از شش عنوان کتاب منتخب با موضوعیت گام دوم و جهاد تبیین رونمایی شد.

انتهای پیام/ 271

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار