مدیرکل راه و شهرسازی کردستان:

«توپوگرافی خشن» و «هزینه بالای ساخت» مهمترین مشکل نهضت ملی مسکن در کردستان است

«الیاسی» با بیان اینکه استان کردستان از حیث ثبت نامی در نهضت ملی مسکن با ۷۱ هزار و ۵۸ نفر، رتبه پنجم کشور را دارد، گفت: توپوگرافی خشن و هزینه بالای ساخت، مهمترین مشکل برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان است.
کد خبر: ۵۸۸۳۳۲
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۳ - 10May 2023

«توپوگرافی خشن» و «هزینه بالای ساخت» مهمترین مشکل نهضت ملی مسکن در کردستان استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کردستان، «جهانگیر الیاسی» مدیرکل راه و شهرسازی کردستان امروز در جلسه شورای مسکن استان کردستان در سنندج با محوریت شهرستان سقز با اشاره به اینکه استان از حیث ثبت نامی در نهضت ملی مسکن با ۷۱ هزار و ۵۸ نفر، رتبه پنجم کشور را دارد، اظهار داشت: سهمیه استان در این طرح، ۸۷ هزار و ۲۳۹ نفر است.

وی با بیان اینکه توپوگرافی خشن و هزینه بالای ساخت، مهمترین مشکل برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان است، اضافه کرد: طبق اعلام وزارت راه و شهرسازی، ساخت واحدهای مسکن ملی در شهرهای زیر ۵۰ هزار نفر به بنیاد مسکن واگذار شده است.

این مسئول ضمن اشاره به عدم تعیین تکلیف ۶۶۰ واحد مسکن مهر در استان، ادامه داد: ثبت‌نامی‌های انجام شده مسکن ملی در شهرستان سقز تاکنون ۱۱ هزار و ۷۰۰ نفر بوده است.

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان افزود: در سقز قرارداد ۱۳۶ واحد خودمالکی و هزار و ۱۹۷ واحد مشارکت مدنی منعقد شده است.

«سعید رسولی» مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی هم با اشاره به واگذاری ساخت مسکن ملی در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت توسط این نهاد، یکی از مشکلات این طرح را ساخت مسکن روستایی عنوان کرد.

وی یادآور شد: ۱۸ درصد مسکن ملی استان مربوط به مسکن روستایی است که بانک‌ها در این زمینه همکاری نمی‌کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار