آینده خواندنی است/ گزیده‌ای از بیانات امام خامنه‌ای درباره کتاب؛

ایران در زمینه کتابخوانی، تولید و نقد کتاب باید سرآمد کشورهای جهان باشد

رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند: ایران به عنوان کشوری که پرچمدار تفکر اسلامی است و اسلام در آن حاکمیت دارد باید در زمینه کتابخوانی و نیز تولید و نقد کتاب، سرآمد کشور‌های جهان باشد.
کد خبر: ۵۸۸۷۷۱
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۳ - 15May 2023

////به گزارش خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران روز چهارشنبه (۲۰ اردیبهشت‌) آغاز به کار کرد.

امسال نمایشگاه فیزیکی در مصلی امام خمینی (ره) تهران و با حضور بیش از یک هزار و ۵۰۰ ناشر برگزار می‌شود و برای دومین بار همزمان با نمایشگاه فیزیکی، به صورت مجازی نیز یک هزار و ۲۰۰ ناشر کتاب‌های خود را در سایت ketab.ir ارائه خواهند کرد. در مجموع حدود سه هزار ناشر داخلی و خارجی در سی و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران حضور دارند.

مطالعه یک نیاز روحی و معنوی است که بی‌توجهی به ارضای مطلوب آن، فرآیند تکامل انسانی، علمی و اجتماعی ما را دچار وقفه می‌کند برای پیشگیری از این ضایعه جبران‌ناپذیر، بهترین راهکار، انس با کتاب و کشف لذت مطالعه است.

برپایی سالانه نمایشگاه کتاب، فرصتی طلایی برای پاسخ دادن به این نیاز فرهنگی است؛ فرصتی برای باروری و بالندگی اندیشه‌ها و به برگ و بار نشستن درخت دانایی و بینایی.

رهبر معظم انقلاب اسلامی از سال ۱۳۶۶ همواره در طول ۲۰ دوره برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، حضور داشتند و از نزدیک با غرفه‌داران به گفتگو می‌پردازند.

به بهانه برگزاری این رویداد فرهنگی در کشور به بخش‌هایی از بیانات ایشان پیرامون کتاب می‌پردازیم.

_ما به عنوان ملت ایران و به عنوان یک ملت مسلمان، ارتباطمان با کتاب، ارتباط بنیانی و عمیق و کهن است. ما امروز و دیروز با مقوله‌ی کتاب آشنا نشده‌ایم. در کشور ما، بخصوص بعد از انتشار اسلام، کتابخانه‌های عظیم، مجموعه‌های علمی، مکتوبات باارزش، یک سابقه‌ی کهن تاریخ دارد. ما ملتی هستیم که با کتاب خیلی سابقه داریم؛ در طول قرن‌های متمادی با کتاب انس داشته‌ایم.

_اسلام به کتاب و خواندن و نوشتن اهمیت زیادی می‌دهد و ایران به عنوان کشوری که پرچمدار تفکر اسلامی است و اسلام در آن حاکمیت دارد باید در زمینه کتابخوانی و نیز تولید و نقد کتاب، سرآمد کشور‌های جهان باشد و برای رسیدن به این هدف، کتاب و کتابخوانی در ایران اسلامی باید ده برابر آنچه که امروز مورد توجه قرار دارد؛ رواج و توسعه پیدا کند. ۱۳۷۵/۸/۱

سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «آینده خواندنی است» ۲۰ تا ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ در مصلی امام خمینی (ره) و همزمان به صورت مجازی در ketab.ir در حال برگزاری است.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار