مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس ایلام:

مردمی بودن بارز‌ترین خصوصیت در دفاع مقدس است

فولادی گفت: خصوصیتی که دفاع مقدس و تبدیل به فرهنگ و مکتب درس آموز برای آیندگان و مدلی برای دفاع از تمامییت کشور‌ها قرارداد مردمی بودن دفاع مقدس است.
کد خبر: ۵۸۸۸۷۵
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۶ - 13May 2023

مردمی بودن بارز‌ترین خصوصیت در دفاع مقدس استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ایلام، سرهنگ پاسدار «محمدحسین فولادی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان ایلام، امروز (شنبه) در جلسه شورای هماهنگی این اداره کل اظهار داشت: خصوصیتی که دفاع مقدس را مقدس، و تبدیل به فرهنگ و مکتب درس آموز برای آیندگان و مدلی برای دفاع از تمامییت کشور‌ها قرارداد مردمی بودن دفاع مقدس است.

وی افزود: چرا که تجاوز حزب بعث و عفلقی عراق در موقعیت و شرایطی انجام گرفته بود، که ارتش که وظیفه و رسالتش دفاع از تمامیت ارضی کشور بود به دلیل انقلاب اسلامی ازهم پاشیده شده بود و انسجام و آمادگی لازم برای دفاع همه جانبه نداشت، سپاه پاسداران هم ارگان نظامی تازه تاسیسی بود که نیروی لازم در اختیار نداشت وتن‌ها راهکار برای دفاع از تمامییت ارضی کشور و انقلاب تازه به بار نشسته، مردمی وهمگانی شدن دفاع مقدس بوده است.

فولادی بیان کرد: با فراخوان مردم ازطریق مساجد و حسینیه‌ها جذب نیروی داوطلب و عاشق شهادت که پدر ومادر و همسران رزمنده لباس رزم را برتن آنان می‌کردند آماده جهاد می‌نمودند، که می‌توانست مانع پیشروی دشمن متجاوز شود.

این مسئول ادامه داد: سپاه پاسداران عهده دار جذب نیروی مردمی و آموزش کوتاه مدت در چگونگی استفاده از سلاح سبک وسنگین شد و توانست با این نیروی مردمی سد عظیم و ناگسستنی لشکر‌ها تیب‌هایی شد که توانست ۸ سال در مقابل رژیم تا دندان مسلح عراق ایستادگی کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار