معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان البرز:

تعلیم و تربیت اسلامی در مقطع ابتدایی بسیار با اهمیت است

«حسینی» با تاکید بر ضرورت آشنایی دانش آموزان مقطع ابتدایی با آموزه های اسلامی و اخلاقی گفت: تعلیم و تربیت اسلامی در مقطع ابتدایی بسیار با اهمیت است .
کد خبر: ۵۸۸۹۶۰
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۲ - 14May 2023

تعلیم و تربیت اسلامی در مقطع ابتدایی بسیار با اهمیت استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از البرز، نشست کیفیت بخشی به گروه‌های آموزشی و تربیت «ره یار مربی حرفه‌ای» و تجلیل و قدردانی از سرگروهای آموزشی استان البرز، صبح امروز در واحد حوزه ابتدایی  این استان با حضور رئیس و کارشناس اداره تکنولوژی معاونت آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش برگزار شد.

در این نشست «سید محمود حسینی» معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان البرز، با اشاره به شکل گیری شخصیت دانش آموزان در مقطع کودکی و نوجوانی اظهار داشت: آشنایی دانش آموزان با آموزه‌های اسلامی و اخلاقی در مقطع ابتدایی به جهت شکل گیری و جهت گیری شخصیت آن‌ها در این مقطع بسیار مهم و با اهمیت است و معلمان و اولیاء مدرسه در این مقطع باید با جدیت در این دوران نسبت به تعلیم و تربیت اسلامی در جهت تحقق سلامت اخلاقی جامعه بکوشند.

وی با اشاره به نقش معلم از منظر قرآن و جایگاه آن در احادیث و روایات به تعریف واژه معلم از نگاه اسناد بالا دستی از جمله سند تحول بنیادین پرداخت و افزود: در فصل اول سند تحول بنیادین با عنوان «بیانیه ارزش‌ها گزاره‌های مهم نقش معلم به‌عنوان هدایت‌کننده و اسوه‌ای امین و بصیر در فرایند تعلیم وتربیت و مؤثرترین عنصر در تحقق مأموریت‌های نظام تعلیم‌وتربیت رسمی کشور و آموزش علم نافع، مقام و جایگاه معلم آمده است.

 حسینی در ادامه تصریح کرد: معلمان باید به اخلاق حرفه‌ای و دانش به روز تجهیز شویم و در این رابطه صلاحیت‌های دینی و اخلاق انقلابی، صلاحیت‌های شخصیتی، تعامل با نهاد‌های علمی و پژوهشی، و هدایت‌کنندگی، ارتقای علمی و تربیتی معلمان و تقویت انگیزه‌های شغلی، رویکرد آموزش تخصصی و حرفه‌ای مداوم معلم و یادگیری مداوم مد نظر است.

وی خاطرنشان کرد: معلمان باید همواره در معرض آموزش‌های مداوم و یادگیری مادام العمر باشیم تا بتوانیم رسالت معلمی خویش را به نحو احسن انجام دهیم. زیرا برای تربیت دانش آموز تمام ساحتی نیاز به معلم تمام ساحتی است و این مهم در بستر گروه‌های آموزشی تحقق می‌یابد و در این نقطه توجه به اهمیت و جایگاه گروه‌های آموزشی محرز می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار