رئیس اداره امور تربیتی، مشاوره و مراقبت آموزش و پرورش استان البرز خبر داد؛

اجرای طرح غربالگری دانش آموزان در مدارس البرز

«منظوری» از اجرای طرح غربالگری دانش آموزان پایه‌های سوم و ششم دوره ابتدایی، پایه‌های هشتم و یازدهم متوسطه خبر داد.
کد خبر: ۵۸۹۲۱۴
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۱ - 15May 2023
اجرای طرح غربالگری دانش آموزان در مدارس البرزبه گزارش دفاع‌پرس از البرز، «فرهاد منظوری» رئیس اداره امور تربیتی، مشاوره و مراقبت آموزش و پرورش استان البرز امروز در جمع خبرنگاران در برابر آسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش استان البرز اظهار داشت: طرح غربالگری دانش آموزان پایه‌های سوم و ششم دوره ابتدایی، پایه های هشتم و یازدهم متوسطه برگزار خواهد شد.
 
وی افزود: در راستای ماده ۴۴ آیین نامه اجرایی قانون حمایت از اطفال و نوجوانان، با محوریت مدیران، آموزگاران،دبیران و مشاوران، دانش آموزان از طریق سامانه نماد غربال می شوند تا کسانی که نیازمند خدمات و مداخلات درمانی هستند مورد حمایت قرار گیرند. 

منظوری ادامه داد: با توجه به این که جداول هنجاری و برش آزمون های غربالگری موجود، مربوط به سال‌های قبل از کرونا است و هم اکنون شرایط روانشناختی و اجتماعی دانش آموزان تغییر کرده است، لذا ضرورت دارد امسال نقطه برش جدیدی داشته باشیم. 

وی با تاکید نسبت به اجرای مطلوب طرح در نواحی و مناطق تصریح کرد: در صدد آن هستیم که پس از غربالگری و شناسایی دانش آموزان، در فصل تابستان به دانش آموزان نیازمند به خدمات تخصصی، ارائه خدمات داشته باشیم.

برای مدیران، آموزگاران، دبیران  و مشاوران مجری طرح، متناسب با عملکردشان گواهی سطح ۱ یا سطح ۲ صادر خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار