معاون اجرایی رئیس جمهور:

فرهنگ کتابخوانی تحریم شدنی نیست

منصوری در بازدید از نمایشگاه کتاب گفت: استقبال بی سابقه مردم از نمایشگاه کتاب نشان داد فرهنگ کتابخوانی تحریم شدنی نیست.
کد خبر: ۵۹۰۰۴۹
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۶ - 18May 2023

استقبال مردم از نمایشگاه کتاب نشان داد کتابخوانی تحریم شدنی نیستبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، محسن منصوری معاون اجرایی رئیس جمهور امروز از سی و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب بازدید کرد.

وی در ابتدا ضمن حضور در غرفه‌های مهرستان، امیرکبیر، انتشارات انقلاب اسلامی، مکتب حاج قاسم، چاپ و نشر بین‌الملل، کتابستان و مؤسسه امام خمینی (ره) ضمن اطلاع از تازه‌های نشر به گفتگو با مسئولان و غرفه‌داران پرداخت.

حین بازدید کتاب پونه کوهی که توسط بچه‌های ساکن در مناطق محروم نوشته شده است به معاون اجرایی رئیس جمهور هدیه داده شد.

منصوری پس از حضور در جمع اصحاب رسانه و گفتگو با خبرنگاران در غرفه ارتباطات مردمی نهاد ریاست جمهوری حاضر شد.

معاون اجرایی رئیس جمهور سپس وارد سالن کودک و نوجوان شد و از چندین انتشارات که کتاب‌هایی درباره خداشناسی کودکان، آشنایی کودکان با خدا، فرشتگان و سبک زندگی توحیدی را داشتند، بازدید کرد و از تازه‌های هر نشر اطلاع پیدا کردند.

وی همچنین از غرفه طرح ولایت دانشجویان و فعالین فرهنگی سراسر کشور بازدید کرد و به درد و دل آنان و مشکلاتی که بر سر راهشان است گوش داد.

منصوری در سالن یاس نمایشگاه کتاب به بازدید از نمودار‌های اطلاعات راهبردی کتاب به صورت موضوع بندی شده و دیجیتال که بازدید از آن برای عموم آزاد است، پرداخت.

این نمودار‌ها به صورت جزئی، آماری از حجم فروش، تعداد صفحات، میانگین قیمت هر صفحه، میانگین تعداد صفحات، چاپ اول و تجدید چاپ، ترجمه و تألیف و تعداد عنوان هر گروه کتاب از سال ۱۳۹۷ تا ۱۴۰۱ را نشان می‌دهد. وضعیت شناسی هر حوزه و اشرافیت به نشر هر کشور از کاربرد‌های این نمودار است.

در حاشیه این بازدید نویسندگانی که کتاب‌های گمنام و تأثیرگذار آنان به فروش نرسیده بود، کتاب‌های خود را جهت معرفی و حمایت به معاون اجرایی رئیس جمهور، هدیه دادند و از او خواستند که حمایت‌های دولت را از آنان دریغ نکنند.

انتهای پیام/241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار