در مراسم افتتاحیه طرح ولایت در مشهد مطرح شد؛

معاون اجرایی رئیس‌جمهور: «طرح ولایت» قدرت تشخیص فتنه‌ها را در فراگیران افزایش می‌دهد

«منصوری» گفت: فراگیران طرح ولایت در انتخاب حق و باطل و دوگانه‌ها همیشه موفق عمل کرده‌اند.
کد خبر: ۵۹۷۷۶۷
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۱ - 19June 2023

معاون اجرایی رئیس‌جمهور: طرح ولایت قدرت تشخیص فتنه‌ها را در فراگیران افزایش می‌دهدبه گزارش دفاع‌پرس از مشهد، «محسن منصوری» معاون اجرایی رئیس جمهور در مراسم افتتاحیه طرح ولایت ۱۴۰۲ که روز گذشته با حضور ۴ هزار نفر از دانشجویان، معلمین و فعالین فرهنگی در حرم مطهر رضوی برگزار شد، اظهار داشت: کادرسازی از ضروریات مؤلفه‌های دولت اسلامی است و باید کادر در تراز دولت اسلامی تربیت شود که لازمه آن آموزش است.

وی با تاکید بر این که طرح ولایت جامعیت دارد، افزود: طرح ولایت در بردارنده مفاهیمی است که می‌تواند در حوزه‌های مختلف استفاده شود.

معاون اجرایی رئیس جمهور با اشاره به ضرورت شناخت در زمان بروز بحران، بیان داشت: وقتی دانش‌آموخته طرح ولایت در دو راهی قرار می‌گیرد، فتنه‌ و علل آن را به درستی تشخیص می‌دهد و راه صحیح را انتخاب می‌‌کند؛ بر همین اساس طرح ولایت، بصیرتی به جوانان می‌دهد که توان تشخیص راه از بیراه داشته باشند.

این مسئول گفت: برای اینکه ایدئولوژی و انقلاب اسلامی را به خوبی به دنیا معرفی کنیم و پایه‌‌گذار تمدن نوین اسلامی باشیم نیازمند یک ایدئولوژی و مبانی فکری هستیم.

منصوری ادامه داد: ما می‌توانیم سبک زندگی، فرهنگ و اقتصاد خود را برای ساخت یک تمدن بر مبانی فکری شکل دهیم و این مبانی شالوده و اساس کار ماست.

وی با بیان این که جریان فکری شکل گرفته در طرح ولایت می‌تواند تمدن نوین اسلامی را شکل دهد، بیان داشت: مبانی فکری وقتی از یک منشاء درست جریان پیدا می‌کند، سرچشمه اصلی را به ما نشان می‌دهد و شاید حرکت و استمرار طرح ولایت هم به خاطر این است که منشاء و سرچشمه آن منشاء درستی است و جوشش آن ما را به جریان فکری می‌رساند که در امتداد کلام امامین انقلاب اسلامی است.

معاون اجرایی رئیس جمهور متذکر شد: طرح ولایت به یک میدان مبارزه تبدیل شده است و اکنون در نقاط مختلف کشور برکات طرح ولایت را می‌بینیم.

منصوری در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به فعالیت‌های موسسه امام خمینی (ره)، تصریح کرد: آیت‌الله مصباح نماد کار جمعی و عقلانی بود و در هر جایی که او قرار گرفت، اقدام به نهادسازی کرد چراکه نهادسازی را واجب می‌دانست.

این مسئول به کارگیری روش عقلی در مواجهه با علوم انسانی را از دیگر خصوصیات علامه مصباح برشمرد و یادآور شد: او در رابطه با مبانی این علوم و ارائه برخی تحلیل‌ها بر روش عقلی تأکید داشت.

وی گفت: طرح ولایت زمانی توسط علامه مصباح پایه‌گذاری شد که بیشترین هجمه‌ها به جوانان وارد می‌شد و در مسأله اقتصاد، تأمین آرد و نان مسأله اصلی کشور بود.

معاون اجرایی رئیس‌جمهور ابراز داشت: در عرصه دیپلماسی نیز دنیا سعی کرد جمهوری اسلامی را منزوی کند و برخی دولت‌ها به این انزوا دامن زدند اما هم‌اینک مرزهای فکری و نظری جمهوری اسلامی ایران در تمام منطقه در حوزه بین‌الملل گسترده شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار