رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام ‌خمینی (ره) مطرح کرد؛

ضرورت تقویت اعتقادات جوانان بر مبانی زیرساخت‌های فقهی

آیت‌الله «رجبی» گفت: اگر به دنبال آن هستیم تا بیش از گذشته از ظرفیت نسل جوان در مسیر تداوم انقلاب اسلامی استفاده کنیم باید اعتقادات عمیق اسلامی آن‌ها بر اساس زیرساخت‌های فقهی تقویت شود که برگزاری دوره‌های طرح ولایت یکی از عرصه‌های تحقق این مهم است.
کد خبر: ۵۹۷۷۸۳
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۰ - 19June 2023

ضرورت تقویت اعتقادات جوانان بر مبانی زیرساخت‌های فقهیبه گزارش دفاع‌پرس از مشهد، آیت‌الله «محمود رجبی» رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام ‌خمینی (ره) در مراسم افتتاحیه طرح ولایت ١۴٠٢ که روز گذشته در حرم مطهر رضوی برگزار شد، اظهار داشت: دوران جوانی دوران شکوفایی عقلانی و کرامت‌خواهی است و گرایش‌های متعالی انسان در این مقطع تقویت می‌شود.

وی افزود: در راستای تحقق گام دوم انقلاب و حرکت در مسیر تمدن نوین اسلامی نقش فرهنگیان از اهمیت بسزایی برخوردار است.

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) ادامه داد: دشمنان انقلاب اسلامی با توطئه درصدد منحرف کردن نسل جوان هستند که تاکنون این هدف خصمانه محقق نشده است.

رجبی خاطرنشان کرد: اگر به دنبال آن هستیم تا بیش از گذشته از ظرفیت نسل جوان در مسیر تداوم انقلاب اسلامی استفاده کنیم باید اعتقادات عمیق اسلامی آن‌ها بر اساس زیرساخت‌های فقهی تقویت شود.

وی تأکید کرد: در طرح ولایت علاوه بر تقویت زیرساخت‌های فقهی، این زیرساختها به صورت نظام‌مند به فراگیران ارائه می‌شود.

طرح ولایت از مصادیق جهاد تبیین است

حجت‌الاسلام «قاسم شبان‌نیا» مدیر مرکز آموزش‌های آزاد موسسه امام خمینی (ره) نیز در این مراسم ابراز داشت: این دوره از طرح ولایت با رویکرد چله معرفتی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه طرح ولایت از مصادیق جهاد تبیین است، افزود: این طرح سابقه ٢٧ ساله دارد و مورد حمایت رهبر معظم انقلاب اسلامی است.

مدیر مرکز آموزش‌های آزاد موسسه امام خمینی (ره) گفت: طبق منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی در طرح ولایت باید عقلانیت، نشاط معنوی و شور انقلابی محقق شود و برای تحقق این نباید از هیچ تلاشی دریغ کرد.

شبان‌نیا ادامه داد: هم اینک طرح ولایت برای وزارتخانه‌های مختلف برگزار می‌شود، اما در این طرح از قشر دانش‌آموز غفلت شده بود، لذا این طرح برای مقاطع مختلف تحصیلی برنامه‌ریزی شده و برخی مباحث معرفت‌شناسی در قالب کتاب به دانش‌آموزان معرفی می‌شود.

وی گفت: طرح ولایت نیاز جهان اسلام است و تاکنون چندین دوره طرح ولایت نیز در خارج از کشور برگزار و کتاب‌های مرتبط با این طرح به چندین زبان ترجمه شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها