در دیدار با امام خامنه‌ای؛

وزیر امور خارجه مهم‌ترین اولویت‌های دستگاه دیپلماسی کشور را تشریح کرد/ خروج از سیاست تک ساحتی برجامی و توسعه دیپلماسی اقتصادی

امیرعبداللهیان خروج از سیاست تک ساحتی برجامی با هدف ایجاد توازن در سیاست خارجی، اولویت دادن به دیپلماسی اقتصادی و تمرکز بر توسعه صادرات غیر نفتی را مهم‌ترین اولویت‌های دستگاه دیپلماسی کشور دانست.
کد خبر: ۵۹۰۳۰۱
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۶ - 20May 2023

تشریح مهم‌ترین اولویت‌های دستگاه دیپلماسی کشور/ خروج از سیاست تک ساحتی برجامی و توسعه دیپلماسی اقتصادیبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه و مدیران ارشد وزارت امور خارجه، سفرا و رؤسای نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور صبح امروز (شنبه) با امام خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کردند.

در ابتدای این دیدار وزیر امورخارجه به بیان گزارشی از اقدامات، برنامه‌ها و اولویت‌های دستگاه سیاست خارجی در دولت سیزدهم برای ایجاد تحول، پرداخت.

امیرعبداللهیان خروج از سیاست تک ساحتی برجامی با هدف ایجاد توازن در سیاست خارجی، اولویت دادن به دیپلماسی اقتصادی، تمرکز بر توسعه صادرات غیر نفتی و ظرفیت منحصربه‌فرد ترانزیتی در کشور، نگاه ویژه به آسیا با اولویت همسایگان و کشور‌های اسلامی، حمایت از محور مقاومت، کنش‌گری فعال با مشارکت در ائتلاف‌های سودمند منطقه‌ای همچون اتحادیه اقتصادی اوراسیا، شانگ‌های و بریکس و پیشبرد همزمان استراتژی «بی‌اثرکردن تحریم‌ها» و مذاکره برای «رفع تحریم‌ها» را از مهمترین راهبرد‌های وزارت امورخارجه در دولت سیزدهم عنوان کرد.

وزیر امور خارجه همچنین با اشاره به ۱۱ سفر خارجی رئیس جمهور و ۱۴ سفر سران دیگر کشور‌ها به ایران طی ۲۰ ماه گذشته، امضای تفاهم‌نامه‌های جامع و بلندمدت با کشور‌هایی نظیر چین، روسیه و ترکیه را از جمله اقدامات صورت گرفته در جهت افزایش تعاملات جمهوری اسلامی ایران و افزایش تبادلات تجاری کشور برشمرد.

امیرعبداللهیان با اشاره به حضور بیش از ۵ میلیون ایرانی در خارج از کشور، توجه ویژه دولت سیزدهم به ارائه خدمات به این دسته از هموطنان را از دیگر اقدامات وزارت امور خارجه دانست.

انتهای پیام/371

نظر شما
پربیننده ها