اسپانیا مردم را به حفظ ارزش ها برای شکست تروریسم دعوت کرد

وزارت خارجه اسپانیا اعلام کرد: بهترین راه برای شکست دادن تروریسم افراطی، حفظ اصول و ارزشهای دموکراتیکی است زیرا در غیر این صورت، اعطای پیروزی به این گروه ها می باشد.
کد خبر: ۵۹۰۴۵
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۶ - 21November 2015

اسپانیا مردم را به حفظ ارزش ها برای شکست تروریسم دعوت کرد

به گزارش گروه سایر رسانههای دفاع پرس، دولت اسپانیا در بیانیه ای رضایت خود را به دلیل تصویب اجماعی روز جمعه قطعنامه 2249 در مورد تروریسم از سوی شورای امنیت سازمان ملل متحد ابراز داشت و از ابتکار فرانسه در پیشنهاد آن استقبال کرد.


این قطعنامه حملات مرتکب شده از سوی داعش در ماه ژوئن در تونس، در ماه اکتبر در آنکارا و صحرای سینا و ماه جاری در بیروت و پاریس را محکوم و تهدید سازمان تروریستی را جهانی و بی سابقه قلمداد کرد.


وزارت خارجه در بیانیه خود ادامه داد: برای مبارزه علیه تروریسم داعش ، این قطعنامه خواهان یک پاسخ هماهنگ شده که هیچ گاه صورت نگرفته شده و از کشورهای عضو می خواهد که همه اقدامات لازم و مطابق با قوانین بین المللی در سرزمین ها و مناطق تحت کنترل از سوی گروه تروریستی داعش در سوریه و عراق را اعمال کنند.


دولت اسپانیا افزود: بر اساس قطعنامه همه این اقدامات برای پیشگیری و سرکوبی اعمال تروریستی داعش و دیگر گروه های تروریستی نظیر جبهه النصره یا مرتبط با القاعده و از بین بردن پناهگاه هایی که در بخش های مهم سوریه و عراق ایجاد کرده ا ند می باشد.


جامعه بین المللی بدین صورت، وحدت و عزم خود در مبارزه علیه تروریسم داعش و دیگر سازمان های تروریستی را اثبات کرده و پوشش قضایی و قانونی بین المللی نسبت به اقدامات صورت گرفته علیه آنها را تقویت کرده است.


دولت هشدار داد که اسپانیا و جامعه بین المللی اجازه نخواهند داد که اعمال تروریستی، هرکجا رخ دهد چه در مالی باشد که دیروز 27 نفر کشته شدند چه در دیگر مکان های ذکر شده یا مراکش ، نیویورک و یا مادرید.
این جنایات بزدلانه ما را تشویق می کنند که با وحدت، سرعت و قاطعیت بیشتر عمل کنیم.


وزارت خارجه اسپانیا، اشاره کرد که مادرید معتقد است که بهترین راه برای شکست دادن تروریسم ، حفظ اصول و ارزش هایمان ، بدون مصالحه یا چشم پوشی نسبت به حقوق بشر و قوانین دولت مشروع است.

منبع: ایرنا

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار